Vargen susar fram mellan byggnaderna i spegelns hastighet

Jag kände att det kanske var dags för ett nytt inlägg. Även om tillvaron fortfarande sviktar.
 
Så jag försöker göra det som verkligen har blivit mitt liv det senaste tre åren: spela spel.
 
Jag som aldrig någonsin har klassificerat mig som en så kallad gamer-girl, en som faktiskt spelar spel ofta, är bra på det och inte bara tycker det är roligt. Jag har aldrig ansett mig som särskilt bra på det, även om jag tycker att det är asroligt.
 
Men vad annars kallar man sig när man sitter och bränner igenom Mass Effect trilogin på hardcore, dvs näst svåraste svårighetsgraden av totalt 6? Vad kallar man någon som på kort tid spelat igenom en massa klassiker som Super Metroid, Final Fantasy VII samt en sjuhelsikes massa Zelda?
 
Jag har aldrig träffat på en enda tjej som tagit sig igenom Gears of War-trilogin eller spelat alla Halo-spel (jag har visserligen inte spelat Halo Wars men folk brukar inte komma ihåg att det finns), eller finner en större lockelse att spela Half-Life.
 
Portal spelar jag ju utan problem, Mirror's Edge tog jag mig äntligen igenom nu när jag hade en bättre datamus, och nu är tanken att jag ska påbörja den gamla klassikern "Conker's Bad Fur Day" till helgen.
 
Och hur många timmar har jag inte lagt ner på World of Warcraft? Eller Sims 2? Eller Okami?
 
Jag kan nog definitivt betrakta mig som en gamer-girl nu. Och just nu fungerar det fantastiskt bra som uppiggare i den svårhanterliga vardagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0