Anslagstavlan börjar hulka av alla felparkerade rävar

Livet börjar äntligen se en aning ljusare ut, vilket betyder att det är hög tid för mig att uppdatera här på bloggen.
 
Först och främst kan jag glatt meddela att benen är på väg mot det normala (peppar peppar, ta i trä), så förhoppningsvis får jag börja träna igen. Jag har inte tränat alls på nu 5 månader, och min kropp tycker inte alls om det. Inget orkar den och bara en sån sak som att böja sig ner för att plocka upp något från golvet känns som en onaturlig sak att begära av kroppens muskler.
Såsom det inte ska vara.
 
En annan glad nyhet lättade upp humöret riktigt ordentligt: Jag har fått en plats på andra året på konstskolan. Jag ser fram emot det så stenhårt så det finns inte! Helt plötligt stämmer mina planer igen: gå konstskolan ett år till, göra ett till försök på arkitekt, och om det skiter sig så ska jag även söka till miljöprogrammet på universitetet. Livet rullar på som det ska igen.
 
Som om inte det vore nog så vill de dessutom ha kvar mig som vikarie på assisstentjobbet så där har vi en liten extra inkomst som definitivt är välkommen. Inte så att jag och J har det svårt och fattigt och behöver alla pengar vi kan få, men det är alltid trevligt att kunna spara undan en massa pengar för oförutsedda grejer och planerade roligheter. Jag försöker få oss till att spara till en London-resa nästa år, och det verkar banne mig inte helt omöjligt.
 
Livet är definitivt bra just nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0