Trubbel mubbel i fubbel snubbel... eller?

Nervositeten inför Berlin börjar ge sig tillkänna på allvar nu. Å ena sidan är jag otroligt exalterad över att få besöka inte bara en så spännande storstad utan till och med ett helt annat land (herregud, bara att skaffa pass gjorde mig både kallsvettig och upprymd!), men också jättenervös för den otroligt långa listan på saker som kan gå fel. Jag tror inte på det där man sägar att "kan det gå fel så går det fel", för det är sällan det faktiskt går såpass fel för mig. Men å andra sidan, kan man såga något om saken när man aldrig varit den beresta typen förut? Jag vet inte.
Jag är faktiskt den enda i min klass som aldrig varit utomlands förut (nej, jag räknar inte riktigt skandinavien som utomlands, det är mer bara en försmak på ett sådant äventyr men med tillräcklig hemmakänsla för att inte skrämma bort de ovana).
 
Fast om jag ska vara helt ärlig så är det faktiskt den sociala biten som skrämmer mig mest. Helt plötsligt ska man umgås 24/7 med människor som man verkligen har velat umgås betydligt mer med tidigare under läsåret, och vad går att hinna med på bara en vecka? En vecka som dessutom ska ägnas åt en massa konststuderande på museum, gallerior och utställningar, och de skrämda föraningarna om den trötthet som det lär orsaka övergår sunt förnuft. Fast jag erkänner att jag ser jättemycket fram emot att få se den egyptiska utställningen och bysten av Nefertiti i verkligheten, jag har önskat mig det ända sedan nionde klass!
 
 
För att återgå till den sociala biten...
 
Jag vet att jag inte borde tänka på det alls, men jag kan ändå inte låta bli att obehindrat låta tankarna och fantasin skena iväg med mig, särskilt när Ignis eller framförallt Raja, spelar huvudrollen i mitt huvud. Det mitt sunda förnuft säger är att jag jag ska ge upp Ignis helt och hållet, och bara verka avslappnad nog för att utveckla min relation med Raja ytterligare några snäpp. Lyckas jag behålla min intelligens så är det väl det som kommer att ske.
 
Men jag vet inte å andra sidan om jag fixar en hel vecka utan någon som helst fysisk kontakt alls heller.
 
Okej, det var utelämnande så det bara skrek om det, men om man ska beskriva mitt humör just nu så passar ordet frustration otroligt bra. Och jag vet fortfarande inte vad jag ska göra av det.
 
Inte hjälper det heller när S framstår som alltmer korkad, naiv och rent äckligt osund i sina fantasier, och mest bara gör mig irriterad men likväl fortfarande upprymd av den vidriga åtrån som aldrig vill ge med sig.
 
Nä, jag hoppas verkligen att Berlin ska bli kul, även utan... ja, Berlin!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0