Fräs och spott i polkagrisens kopp

Så har man råkat ut för frätskador för första gången i mitt liv. Det var inte särskilt imponerande.

Vad som hände var att jag fick lite järnklorid på min arm. Hur exakt det gick till vet jag inte riktigt, det kan ha kommit från handskarna när jag skulle ta upp min etsade kopparplåt. Det verkar mest rimligt. Hursomhelst så märkte jag inget förrän det började sticka. Jag ser efter och ser att det är alldeles gult där, precis samma färg som järnkloriden. Så det blev till att skölja och tvätta med tvål innan sticket försvann.
Jag kan meddela att läraren blev mer orolig än vad jag blev. Jag är inte ens röd där längre såå... Ja det var det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0