Vulkanutbrott i underlandets cerebrum ipsum

Nej jag kan inte latin, jag använde google översätt. Yep, jag är såpass modern och hemsk...

Har ni någon som helst aning om hur sur jag är just nu? Därav vulkanutbrottet i min titel, och med risk att låta som den gnälligaste bloggaren i världen (men jag kan ju bara inte vara ensam, för då blir jag hemskt förvirrad), så ber jag redan nu om ursäkt. Har du inte det minsta lust att höra mitt patetiska ilskna ordbajseri om melodifestivalen så kan du skippa detta inlägg.

Nu så...

HUR I H-VETE KAN NI HA SÅ FÖRBASKAT DÅLIG SMAK SVERIGE?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!!?!?!?!?!?!?!?!?!

Jag sa någonstans att jag inte skulle bli arg om Loreen vann, vilket jag fortfarande inte är. Däremot är jag hemskt besviken på hur förbannat dåligt folk röstade på de övriga bidragen. Det är sant som AnnaEllinor säger: "Med talang kommer man ingenstans i det här jävla landet" (hon syftade visserligen på Molly Sandén som jag inte gillade men eftersom det går att applicera hur man villså skiter vi i det va?)

Jag kan förstå om Danny fick högre röster än Lisa, jag kan förstå att Lorren vann, men vad jag inte kan förstå är hur ni kunde låta henne komma sist i våran röstplacering. Hur kunde ni låta er dåliga humoristiska sida låta Björn Ranelid komma högre än henne? Hur kunde ni låta en liten äcklig pretty boy som Ulrik komma högre än henne? Tyckte ni på fullaste allvar att den sliskiga typen Flinck var bättre än henne?

VARFÖR HAMNADE ALLA ÄCKELGUBBAR OCH HEMSKA EGON HÖGST UPP PÅ LISTAN?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!?!

Omigen, mina åsikter:

David Lindgren - fortfarande intetsägande och tråkig, men till på köpet hade han kvällen till ära skaffat sig den fulaste skruvtruten som gick att hitta. Jag får lust att bränna ner Ersmark, men då skulle alltför många trevliga (eller förhoppningsvis trevliga) människor försvinna helt i onödan så inget sånt prat.

Torsten Flinck - Slemmigare gubbe får man ju leta efter! Låten i sig var det kanske inte så mycket fel på, men det kändes inte rätt heller. Dessutom, var det bara jag, eller satt han och var jättesur och bitter i Greenroom?

Dead by April - Omigen, bra låt och nummer, men jag visste att det var kört för dem så jag satt mest och undrade vad tusan de gjorde där.

Lisa Miskovsky  - Seriöst Sverige? Hur kunde ni?

Top Cats - Jag hade inte hört dem innan, men jag insåg att jag AVSKYR rockabilly-skit (ja, det finns bra av den sorten också, men det var sannerligen inte det här!!!!!!!)

Loreen - Jag tyckte showen var ganska intressant men låten har för mig blivit om mer ointressant, men jag var också beredd på att hon skulle vinna så... jag bryr mig ärligt talat inte. Jag tror dock inte att hon kommer vinna eller ens va i närheten av det i Eurovision.

Ulrik - Äckliga lilla pretty boy som endast kom med eller överhuvudtaget blev känd för att han, liksom Justin Bieber, har det där "gulliga" flickpojkansiktet. Dåligt dåligt dåligt! Tjejer under 15 år borde inte får rösta! (om detta inlägg skulle mot förmodan bli känt så lär den kommentaren ge mig otroligt många haters... You're welcome!)

Björn Ranelid - Sluta, stopp... Ni äcklar mig Sverige! Det här var INTE kul! Vem fan använder ordet SÄD i sin låt? Sen när blev kärleken ett mirakel? Hur barn kommer till är däremot ett mirakel, och de kommer till även utan kärlek så screw you! Dessutom är hans skånska skitful!

Molly Sandén - Herregud så hemskt egotrippad människan var ikväll! Hon gick från att vara hemskt medioker till att endast bli hemsk. Jag är ledsen AnnaEllinor, men den auran tålde jag bara inte. Förlåt mig. Rösten var också hemskt överdriven och gnällig (dessutom har jag hört folk bli hemskickade från Idol trots att de låter precis som henne, vilket gör mig tokförbannad!)

Danny - Tja, han sjöng ju betydligt bättre den här gången och ingenting strulade. Dessutom var ju showen intressant jämfört med allt annat så... Fan, han borde ju nästan ha vunnit nu! Han hade ju bara kul på scen och njöt över att ha en så rolig låt! Tusan också, jag ångrar mig om Loreen.

Puh, det var allt.... Nu tänker jag vara typiskt norrländsk och bitter över det här till Eurovision är över. Sen kanske jag kan förlåta Sverige...

Eller nej, det tänker jag inte göra. Jag AVSKYR er vidriga smak Sverige! Ni gör mig riktigt skitförbannad!!

Tack och lov ska de börja sända Fredrik Lindströms dialektmysterier på tv, så då blev jag lite gladare. Och nu ska kvällen avrundas med "Batman Forver"

Tack och hej!

Kommentarer
Postat av: petra

HAHA! Jag håller med om allt! Så himla pinsamt dåligt Sverige :C uschuschusch! Nä nu tänker vi inte mer på det. Tänk på Njall som du ska komma och kika på på tisdag! ^^

2012-03-11 @ 07:04:54
URL: http://www.iokaste.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0