Avbrytande svanslös exploderar som en flaska ketchup

Jag blev lite tvärosäker på hur man stavar till ketchup där... Skäms på mig!

Min hjärna imploderar nästan efter allt pluggande idag. Matte, historia, varför man ska läsa serier, samt en aning flummande framför knasiga videobloggare som babblar/pratar på tok för mycket. Jag borde sysselsätta hjärnan med något annat som fullständigt tömmer den på precis allt, om än bara för en liten stund, men det enda som då dyker upp i mitt huvud är meditation. Vilket är en konstform som jag aldrig har varit ens i närheten av att kunna lära mig ens grunderna till. Respekt till er alla som faktiskt lyckats lära er detta, för mig är det såpass svårt att jag tappar suget på en gång. Dessutom gör det mer skada än nytta... för mig alltså...

Så vad återstår då? Tja, skulle kunna måla lite, men då kommer stressen om att jag har annat att göra upp, och man vill ju inte få magsår över att man stressar för mycket, så man bestämmer sig för att fortsätta pluggandet och strunta i resten.

Fast jag undrar om man inte kan riskera magsår då också?

Helst av allt skulle jag vilja slå folk i huvudet, i alla fall här i Sverige, för att de inte läser serier, och dessutom har mage att ifrågasätta om det är konst eller inte. ÄR NI SJUK I HUVUDET ELLER??

Och nej, jag är INTE bara partisk. Jag är bara trött på alla fördomar om serier som skräpkultur. Det här är 2012 och man kan fortfarande inte försörja sig ALLS på serietecknande i det här landet! Skandal!

Yey, jag verkar ju verkligen bry mig om Internationella Kvinnodagen idag... Skäms igen på mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0