Bakelsen surnade medan högtalaren fes i falsett

Har uppdaterat bloggdesignen en hel del som ni ser (om inte, klicka på uppdatera-knappen), men nu börjar det verkligen likna något. Jag tror inte jag någonsing har varit så säker förut. Eller förälskad för den delen.
 
Dagen har varit en produktiv sådan då en fantatisk julklapp påbörjats, men samtidigt en vild berg och dalbana av känslor som jag inte vet vad man ska göra med.
 
För det finns en andra person i min klass som jag blir lite extra röd om kinderna av att prata med (eller bara extremt flammig på halsen för den delen).
 
Och jag har varit så osäker hela terminen på om hon överhuvudtaget är lagd åt mitt håll. Så döm om min stora förvåning när det visar att inte nog med att hon är helt och hållet lagd, hon är dessutom helt upptagen!
 
Vad ska man göra då?
 
I mitt förra liv (dvs tonåren) var jag alltid den där "patetiska" typen som ändå ville poängtera att jag trots allt kände något, oavsett om det var en liten eller en stor känsla. Men jag är inte längre intresserad av det. Jag vill inte besvära någon mer än nödvändigt, för det har hänt förut att folk tar avstånd efter att jag har blottat mig. Och just nu vill jag verkligen inte såra någon. I alla fall inte hon.
 
Vad ska vi kalla henne då?
 
Usch, det är verkligen svårt att vara subtil.
 
Men okej, vi kallar henne helt enkelt för Ignis. Det är lating och betyder brand. Och ja, jag googlade det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0