Sjösjuka sjögurkor i lakansvettens flodpärla

Jag har varit väldigt lat på sistone och inte orkat uppdatera någotså här kommer en snabb uppdatering:

- Hotellet där jag jobbar ska stänga ner för renovering efter jul, vilket innebär att jag samt alla andra där blir arbetslösa då. Känns väldigt tråkigt men samtidigt är jag inte särskilt ledsen över det, inte på långa vägar lika ledsen som när Vasa stängde.

- Ett ljusbord har införskaffats och jag är hemskt nöjd med det! När det inte är påslaget kan man använda det som ritbord nämligen. Plötsligt har tecknandet blivit mycket roligare igen!

- Jag har efter mycket tjat tagit mig igenom hela "Avatar the last airbender" och måste erkänna att den var bra mycket bättre än jag trodde. Dessutom blev jag tokkär i farbror Iroh.

- J har tagit sig igenom hela Okami, och gjort mig extremt sugen på att spela om hela spelet. Vi får se hur det blir med den saken, jag har just nu fyra Zelda-spel att ta mig igenom först.

- Höstförkylningen är avverkad, förhoppningsvis kommer ingen mer.

- Jag har påbörjat en tröja i svart bomullsgarn i roliga stickade mönsterbårder, jag tror att den kommer att bli jättefin!

- Häromveckan blev jag moster för andra gången, när systerdottern Coraline föddes! Ja, det ska bli hennes namn, och ett för jäkla tjusigt namn må jag säga. Misse har bra smak.

- Därför har jag också påbörjat ett mysigt babyset i alpackagarn åt den lilla nyfödda. En mysig filt samt en rund kudde i grönt och svart ska hon få i barnvagnen, till jul blir det en matchande poncho med luva. Tantbestyr i allra högsta grad!

- En ny multimaskin har införskaffats, så nu kan man äntligen börja scanna sina verk igen! Jag har verkligen varit alltför inaktiv på DArt den senaste tiden.

Jag tror inte att det var något mer nu... Ska verkligen försöka bli mer aktiv här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0