Hopp i gardinen sa pennan och tände stubinen

Nu ville jag egentligen bara att det skulle rimma. Eller nåt...

Julkänsla har börjat infinna sig så smått faktiskt, och det är jag glad för. Förra julen hade lite brist på sådant (jag tycker dock fortfarande att Halloween är fruktansvärt underskattat och julhandeln börjar för tidigt). Jag har redan börjat fundera på pyntandet, som nästan är roligast med högtiden. Julpynt ger mig en så fin barnslig sinnesfrid.

Det enda som ger mig en smula nyckelpigeångest är vad tusan jag ska hitta på till J. Han har minsann avslöjat att han har hittat något riktigt fint till mig, och jag vill ju inte vara sämre. Så jäkla dumt att man utvecklar det till någon slags tävling, men jag är helt beredd med att hålla med Sheldon från The Big Bang Theory om julklappar och deras värde:

"The essence of the custom is that I now have to go out and purchase for you a gift of commensurate value and representing the same perceived level of friendship as that represented by the gift you've given me. It's no wonder suicide rates skyrocket this time of year."
/Sheldon ep 2.11

Jag gillar Sheldon...

Apropå annat, jag har så smått börjat se om Sailor Moon, och tänkte fortsätta med att även se de säsonger som inte sändes här i Sverige (jag hade ju inget internet som alla andra hade tillgång till när detta var mer relevant). Än en gång får man inse att anime är alltid bäst på japanska med undertext till. Jag vill inte säga någonting negativt om den svenska dubben, den är kanonrolig! Det är bara inte japanskt... Okej, det där var inte logiskt för fem öre men anime-nördar förstår det i alla fall. Förlåt mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0