Tingel tangel i spindelns kakelugn

Jag tror att vi kan konstatera att jag är tämligen hopplös då jag omigen har snöat in på sims 2. Fast tja, det är väl knappast så konstigt; jag började om elt från början med ett kvarter jag gillar mycket bättre än mitt förra, jag gjorde om massvis med karaktärer som jag har saknat, bl a min gamla player Paolo. Han ser visserligen inte exakt likadan ut som sist men det är banne mig lika roligt som sist! Great success!
J börjar naturligtvis genast oroa sig för att jag tar det på för stort allvar. Föga troligt, det tar inte upp all min tankeverksamhet precis, och jag drömmer heller inte om det (jag brukar annars se det som ett tecken på att jag har spelat en visst spel på tok för mycket). Jag går upp i det när jag väl sitter med det, men så fort jag stänger ner programmet stänger jag av fokuset likaså. Inget märkvärdigt alltså.

Däremot har jag blivit än mer besatt i inte bara Nostalgia Critic utan även de andra figurerna som cirkulerar på hemsidan hans (som t ex Marzgurl, Nostalgia Chick, That Girl with the Goggles osv.). Åtminstone en gång om dagen knallar jag in på sidan för att utforska filmklipp och recensioner. Ska vi tolka det som att jag antingen hungrar efter åsikter av någon som upplevs som mer kunnig än jag eller helt enkelt vill stilla min nyfikenhet om huruvida de har samma åsikter som jag och därför är på sätt och vis kloka människor? Tror att det är en blandning av både och faktiskt.

Tecknandet har kommit igång rejält nästan, och det kan jag faktiskt tacka sims 2 för en smula. Det är på tok för mycket tomter, familjer och händelser som ska laddas, och även om min dator är hyfsat bra så laggar den rejält med stryk när det sker för mycket på en gång. Och av någon anledning blir jag så uttråkad av att vänta så jag börjar tristessäta. Inte riktigt lika illa som tröstäta men likväl något dumt. Och jag kan inte sitta och vräka i mig keso hur som helst även om det är nyttigare än mycket annat man kan småäta. Te ska man tydligen dricka i måttliga mängder så det fungerar inte heller. Däremot fungerar tecknande hur bra som helst. Nästan lite för bra, för någonstans hamnar jag i ett mellanläge där jag inte vet om det är roligare att spela eller teckna. Resultatet brukar bli att jag pausar eller stänger av spelet och fortsätter teckna. Det i sig är ju en positiv grej, men jag ska ju inte behöva starta spelet bara för att kunna sitta och teckna?
Måste uppdatera lite på DArt också känner jag...

Jag hoppas innerligt att semestern är räddad i år. Jag och J hade någon tanke om att vi skulle göra en liten sverietripp så han aldrig har fått uppleva något söder om Sundsvall. Jag anser själv att jag inte har så mycket erfarenhet av att resa (däremot har jag tonvis med erfarenhet av att åka långt i bil) men jämfört med J så är det ändå några hästlängder mer.
Så planen var att först ta en tripp till just Sundsvall och vandra runt lite där, samt även göra ett besök på Himlabadet (de lär ska ha en surfmaskin att öva surfing på, det lät ju spännande). Efter det fortsätter vi mot Stockholm men vad exakt vi ska göra där har jag ingen aning om. Jag är en såpass tråkig människa att jag bara vill gå på museum, men J är inte så taggad på den idén. Vasamuséet är vi dock överens om vilket ju är ett litet plus.
Resan avslutas i Göteborg där vi ska gå två dagar på Liseberg, sen får vi se vad som mer händer, jag var lite taggad på Sjöfartsmuseumet, men tja, vi får se helt enkelt.
Själv tänkte jag utnyttja den personalrabatt jag har på BW-hotell, så jag ägnade gårdagen åt att boka boenden på tre olika hotell. Har inte fått någon ordentlig bekräftelse på att det är klart dock så jag blir en smula orolig. Förhoppningsvis i onödan.

Nu ska här sovas!

Oyasumi nasai!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0