Kurragömma i metallburk och nördarna gråter

Som ni kan se har det skett lite mer förändringar av bloggen, men nu börjar jag till att vara helt nöjd. Önskar bara att det gick lika bra med mina andra två bloggar, men förhoppningsvis kommer de också att vara klara inom en snar framtid. Just nu har jag bara en massa annat som jag hellre vill göra, och mycket av det handlar om porträtt-teckning. Inte bara E och S, utan jag skulle även vilja haka på trenden att teckna av kändisar. Buck gick ju galant, men det vore roligt att testa på fler karaktärer. Jag må behärska blyertspennor och stompfer men när det gäller att teckna av ovanliga objekt så blir det genast lite svårare.

Varav det då slog mig att jag har en massa målerijobb att göra också, och då blev det genast en aning besvärligt. Morsans ananaser är fortfarande inte färdiga, jag har en målning att göra till pappa, samt blomtavlor till hallen våran. Och vi får inte glömma akryl-varianterna av Iokaste's "Asparagus knows he's out of carrots", även det ett beställningsjobb åt morsan. Blä, vem sa att jag ville måla? Jag vill ju teckna...

Jag är dock glad över att jag har lyckats öoona upp ögonen på J ang det här med att köpa film. Han har aldrig varit ordentligt emot det men det har knorrats en hel del när jag har köpt filmer. Nu däremot är han oerhört positivt inställd och ca en gång i månaden köper vi filmer från discshop eller mediamarckt. Materialism är bra om prylarna gör dig lycklig mer än en gång. Och som sagt, jag köper endast filmer jag verkligen vill ha, inte bara vill se.
Så idag har hela sju filmer blivit inhandlade! Whoopii!!
- Prinsessan och grodan
- Monsters Inc.
- The Incredibles
- The Wind in the Willows (kunde inte låta bli)
- Once upon a time in China III
- Secret of NIMH
- South Park: Bigger, Longer and Uncut

Önskar så innerligt att det gick att hitta Secret of NIMH på svenska... Har försökt hitta någon form utav mailadress till de ansvariga utgivarna men det är inte så lätt. Först måste jag veta vem som är ansvarig för utgivningen här i sverige och det är nästan stört omöjligt. Men jag ger inte upp! Frågor är till för att besvaras!

Adíos!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0