En kub i regn och tallgrenar på flykt

Tekniskt sett bor jag bland trädtoppar, för från varje fönster i hela lägenheten, dvs 5 stycken, skådar jag över diverse blandade trädarter som växer här, och jag är i samma höjd som topparna. En märklig känsla, för jag har aldrig bott högre än i tvåvåningshus. Balkongen var extremt skrämmande den första veckan...

Vårt internet kom igång redan förra veckan men jag har inte riktigt prioriterat att flumma runt på webben. Jag såg visserligen till att ta igen all tid på Deviantart och gå igenom alla bilder och kommentarer, men det tog sina dryga tre timmar (jag hade nästan 300 bilder samt ytterligare 150 meddelanden att gå igenom, yikes!) och sen dess har jag endast besökt sidan sporadiskt. Skulle helst vilja uppdatera mitt galleri eftersom jag nu faktiskt har en bra scanner (fick ärva J's pappas gamla, och den är bra vet jag), men det har inte blivit av, har fixat annat.

Här är dock nyheter i korta drag vad som hänt sedan flytten:

- Köket är helt klart sånär som på bord och stolar. Vi har visserligen mitt arvegods från förra lägenheten men det duger inte riktigt, det ryms t ex bara två pers vid det, trots den utfällbara delen. Köksredskap har vi dock gott om så det behöver vi inte oroa oss för (här fick jag lust att lägga in en s k emoticon från Deviantart med ett stort flin och små hjärtan som flyger runt, men de fungerar inte så bra utanför hemsidan).

- Jag har skaffat en ny mobil efter två år av ilska och tårar över hur hemskt värdelös min gamla varit på många olika sätt. Min nya är en Sony Ericsson Zylo, och är verkligen helt sagolikt underbar! Jag är visserligen extremt ovan vid att musikspelare och mobil numera är samma sak, tidigare har jag haft den gamla mobilen i antingen fickan eller sittandes på den i bussen och mp3-spelaren i öronen. Nu tystnar min nya mobil när någon ringer och jag spelar musik samtidigt, vilket alltid får mig att höja förvånat på ögonbrynet.

- Jag har upptäckt den riktiga tjusningen med TMNT Mirage (alltså originalserierna av Eastman och Laird). Innan hade jag i stort sett endast läst allra första historien samt diverse småhistorier som man kunde hitta på officiella hemsidan (som de förövrigt håller på att avveckla, vilket är hemskt tråkigt). Men nu har äntligen mina tidningar från Panel to Panel kommit och jag är happy happy happy!! Och känner mig på köpet som ett bättre turtle-fan

- Jag har återigen fallit tillbaka i en Sims 2-period då jag skaffade expansionen Livet i Lägenhet samt uforskade mer av Studentliv som jag endast haft liggandes. Jäklar va kul man kan ha åt simmar på en liten yta!

- Rutinerna på Wasa har även börjat komma in i min skalle och jag blir allt effektivare. Wasa är inte alls lika fint som Storan, men det har sin egen speciella charm så jag trivs jättebra ändå. Och det är hemskt bekvämt att ha två våningar helt för mig själv, det innebär full kontroll för min del.

- Omigen har jag hamnat i en Bad Religion period och får en liten mikroskopisk ångest i magpartiet om jag lyssnar på något annat. De är bäst helt enkelt, och har inte en aning hur många gånger jag måste konstatera det för mig själv. Patetiskt...

Tja, det var väl allt antar jag.. Åtminstone för den här gången

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0