Maskarna dansar och kattmyntan gråter i kakelbaren

Jag har visserligen sagt det förut men... Så jävla skum jag är när det gäller titlar!!

Nörderiflummet är fortfarande högt. Mina muggar har kommit och de är ruskigt fina! Jag är nog bland de få som är såpass nördig och barnslig att jag faktiskt vill ha Meta Knight på ett par muggar.
TMNT 2003 säsong 3 är även det på g, importerat från Australien av alla ställen vilket gör mig 600 kr fattigare med tillkommande fraktkostnader. Men det ordnar sig med den saken, huvudsaken är egentligen att jag får hem dem, så att jag kan fortsätta mitt turtles-nördande. Jag har nästan sett klart säsong 2 och det är inte så bra. Särskilt inte om även den säsongen har en riktigt hemsk cliffhanger som den första hade.
J har börjat bli riktigt fast i vårt tittande roligt nog. Snart har vi tittat färdigt på säsong 1 (tror vi har 6 episoder kvar... hmm) och då blir det riktigt spännande. Jag längtar tills vi kommer till de riktigt smaskiga delarna, så jag slipper sitta på nålar över att jag inget får säga (till skillnad från mig så avskyr J spoilers)

Men annars då? Vad är världen just nu utan mitt nörderi? Inte så underbart, jag är småledsen över småsaker...

Jag läste en krönika idag som gjorde mig tämligen ledsen. Det var en äldre man som beklagade sig över vissa saker var bättre förr (jo, vi har hört DET några gånger), på det enkla vis att man hade tråkigt betydligt oftare. Man satt i flera timmar och väntade på sin tur på vårdcentralen, man satt länge och väntade på bussen och andra transportmedel, man vandrade runt i tråkighetens sfär varje söndag då hela sverige dog i den kristna bubblan, och man hade extremt tråkigt varje långfredag. Nu har man inte tråkigt längre, nu kan man sysselsätta sig jämt, det är bara att haspla fram mobilen och börja surfa, för alla har ju facebook och mail på mobilen.
Den här gubben var en stockholmare, givetvis. Och hela krönikan bar tonen av att "det är såhär det ska vara för det är tillräckligt många som följer trenden".
Och det är det som gör mig ledsen, för jag vill inte ha internet på mobilen. Jag vill inte skaffa Facebook, det räcker gott och väl med myspace och det är nästan lika illa! Jag vill inte kunna kolla min mail varje kvart för att se vad jag har missat, jag vill bli lämnad i fred av världen utan att den ska knacka på min dörr i tid och otid!
Puff puff, lämna mig ifred du högteknologiska värld! Jag klarar mig med det tidiga tvåtusentalet i bakfickan!

En annan sak som gör mig ledsen är den hemska värmen som svept in över landet. Jag vill inte vara en glädjedödare som hatar sommaren, det vore oerhört orättvist att anklaga mig för det. Däremot så råkar jag ha ärvt min mors gener när det gäller värmetålighet, och den är inte hög kan jag lova. Kryper temperaturen upp mot över 22-23 grader och ingen vind så svimmar jag nästan bara av att vara utomhus, och vare sig glass eller isvatten hjälper en längre stund. Badning brukar kunna kyla ner men om man är en riktigt hemsk badkruka så brukar inte heller den metoden hjälpa.
Jag trivs som bäst när det håller sig kring 2o grader och solen lyser varmt, inte gassar och steker som den gör nu. Det får hemskt gärna regna litegrann också men då blir alla andra så sura... Suck...

Nåväl, imorgon stundar Kulturnatta i alla fall, det ska bli intressant att se vad det blir för spektakel i år.
Krakel Spektakel, akta gardinen. Du faller i farstun och välter kaminen. Ack ack ack! Gardinen den sprack! Tack ska du ha sa herr Palsternack
Hrm hrm...
J's band ska spela bland annat, det är väl det jag ser mest fram emot egentligen. Samt att jag ska köpa ett nytt tangentbord. Måste passa på nu när jag har gott om pengar och min dator äntligen pallar med WoW och skrivandet har kommit igång igen. Jag vägrar fortsätta använda det som jag har just nu, det duger nästan bara till att återvinna.

Ikväll blir det glass glass glass i stora lass lass lass till Wall-E, mysigt pysigt värre!!

EEEVA!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0