Spöket i ahlgrens-bilen susar fram genom nysningen

Hohoho, vad min näsa skulle må bra av lite nysningar idag, men är man född med en näsa som inte verkar kunna  nysa som den ska så är det lite svårt... Jag kan inte ens frammana en nysning genom att titta upp i ett starkt ljus, exempelvis solen. Eller rättare sagt; det går om jag lyckas tajma det rätt, men det är sällan som jag lyckas med det. Vi pratar kanske om att 1 av 20 nysningar blir lyckat genomförda på det viset. Det absolut vanligaste är att min näsa tar självmord på ett riktigt obehagligt sätt. Snyft...

Helgen har varit fantastisk i sedvanlig ordning, om ändå inte mer eftersom jag inte har jobbat. Jag och J passade på att njuta av WoW, TMNT samt den helt underbara filmen "All dogs goes to heaven" av Don Bluth:

- Det tog ett tag men efter mycket bråk med både uppdatering, lite väl snabb levlande (hur faen säger man det på svenska??) samt en massa jobbiga transporter så fick jag äntligen min Speedy. Och jag måste erkänna att jag blev mållös när jag plockade fram honom för första gången. Jäklar så underbart söt han är!!
Nu ska man bara lyckas tämja en sköldpadda att använda som stridskompanjon samt hitta en Turtle Mount att rida på så är min nattalv komplett

- Vi hann se ep 4-6 av TMNT igår, vilket är på sätt och vis roliga episoder eftersom en massa nya saker introduceras, som exempelvis Casey Jones, Foot Tech Ninjas och The Sword of Tengu, men annars händer inget särskilt. Morr!
Längtar tills det verkligen börjar hända saker, men det är inte förrän i episod 10 och så långt hade jag inte planerat (egentligen) att vi skulle komma den här helgen. Det får bli nästa gång, och då säkerligen hemma hos mig. J sa att retro saker kändes mer okej hemma hos mig, vilket jag tog som en komplimang.

- Jag förstår inte varför inte Don Bluth har blivit mer hyllad genom åren, för han är bland de absolut bästa i animatörsbranschen. Men aldrig att han har fått credit för något, annat än av oss fans som avgudar hans filmer. Det är synd att jag inte växte upp med de alla, men som liten hade jag endast sett "Thumbelina" (fortfarande min absoluta favorit när det gäller kärleksfilmer), "The secret of Nimh", "A troll in central park", "An american tail" samt "Land before Time". Aldrig att jag såg "All dogs goes to heaven" (iaf inte hela, jag hade bara sett hälften av den på skolan i mellanstadiet) eller "Rock-a-Doodle" eller ens "Titan A.E." som liten, det var så gott som bara Disney som gick på vår tv. Vilket är en rejäl synd i sig enligt mig.
Och ni kan ju glömma att hans filmer någonsin kommer på dvd med de svenska rösterna (som jag minns var riktigt bra, om inte bättre än originalrösterna i bra många fall). Vill du se Don Bluth på dvd idag så får du köpa dem på import, och svensk textning är mer ett undantag än en regel på dessa. Hur sorgligt är inte det?
Jag undrar vem man kan prata med och övertyga om motsaten? Att det faktiskt skulle löna sig att ge ut hans filmer på dvd med svenska rösterna?
Ingen aning, och jag är inte säker på hur man tar reda på det heller. Men antagligen ska man lyckas hitta rätt utgivare, och sedan rätt person att prata med, och vem vet hur besvärligt det kan bli? Högt uppsatta personer inom den här branschen kan vara jäkligt taskiga...
Och innan jag glömmer det, "All dogs goes to heaven" var helt fantastisk i mina ögon, trots att jag aldrig sett hela. Men det är också det fina med Don Bluth, hans filmer är som gjorda för alla åldersgrupper, och det verkar inte spela någon roll i vilken ålder man är i när man upplever dem för första gången.

Snyft...

Ser inte så mycket fram emot nästa vecka, det blir jobb verkligen varje dag den veckan, men jag tror nog att den blir rolig när den väl kommer igång.

Kan man hoppas på i alla fall...

Nej nej nej nej nej nej nej!!

Positivt tänkande!!

Fast hur ska det gå till när man inte kommer att få tillbaka datorn förrän den sjuttonde maj? Och jag som har wow på riktigt och allt...Extremt mycket snyft!
Det blir väl till att teckna en jäkla massa och läsa Liftarens istället, annars lär man inte överleva.
Kan ju öva på att rita murlocs...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0