Sorterad bokhylla och sockerrus i badkaret

Badkar??

Äntligen har Popcorn fått flytta hem till mig! Och verkar dessutom betydligt mer nöjd med tillvaron än i sitt tidigare hem, dvs ett på tok för litet terrarium som ingen brydde sig om att rengöra förutom jag, och hur ofta for jag till gammelhemmet? Inte ofta, det är ett under att hon inte har blivit sjuk eller något sådant.
Det första hon fick göra var att ta ett bad, jag tror inte hon har fått bada sen jag flyttade och det var trots allt i slutet på januari. Det var kanske därför hon njöt så av att bli duschad, hon stod i badkaret med sträckt hals och blundade så länge att jag ett tag trodde att hon hade somnat.
Under tiden som hon badade, rengjorde jag alla hennes saker ordentligt för det har heller inte blivit gjort. Min sköldpadda=mitt ansvar kan man ju tycka... Ska aldrig mer låta någon som inte vill (och därför inte bryr sig) ta hand om henne när jag inte kan.
Nu sover hon sött i sitt nya terraium, ett som är i betydligt bättre storlek med träväggar så att jag slipper detta tvångsgående längs med väggarna. Nu vandrar hon omkring överallt.
Det ska in en och annan gren där samt lite ameplliljor så är terrariumet helt komplett. Redan nu är det himskans tjusigt och Popcorn trivs jättebra, men med lite pjoller här och där så kommer det att bli ännu bättre! Yes!

Uppgraderade till Burnig Crusade idag på J's "order", så nu ikväll ägnade jag ca en timme åt att levla med min blodalv paladin. Ganska roligt faktiskt, och det börjar mer och mer kännas som att jag vill att hon ska vara en tank. För min människo paladin är jag inte helt säker på vad jag vill med, det får framtiden utvisa.
Egentligen har jag ingen lust alls att spela wow, trots att det är jätteroligt. Jag är mer sugen på att köra om  Warcraft III, men jag har inte spelet själv. J har dem, men det är de ursprungliga utgåvorna som kräver skiva för att kunna spela. Brorsan hade best-seller varianten som inte krävde skiva för att kunna spela, vilket jag anser är mer praktiskt...

En av mina arbetskamrater kallade mig för tönt igår efter en diskussion om liknande ovanstående, men det tog jag som en komplimang. Livet är lite intressantare (eller tja, åtminstone roligare) när man är lite töntig. Hohoho!

Citron i teet är däremot inte gott, apropå något helt annat. Det är kanske meningen att man ska bara ta några droppar och inte en fjärdedelscitron som jag tog (jag tog säkerligen mer, jag har citronsaft på flaska nämligen och den är svår att dosera), så tekniskt sett har jag väl ingen talan i ämnet. Men jag kan trots allt säga att man ska vara väldigt försiktig med att dosera citron i te, annars blir det lätt... surt... oj,va smart jag är... *ironisk*
Och man ska heller inte tillsätta mjölk i det, för det blir bara läskigt! Uhuhu!

Turtles-dvd:erna från australien har inte kommit ännu, men det har knappt gått en vecka heller så jag är inte precis förvånad. Tidigast torsdag och senast nästnästa torsdag kan jag vänta mig paketet. Jag hoppas att det går hyfsat fort, det börjar kännas lite väl lockande att se klart säsong 2 redan nu (herregud, jag är två episoder bort från att lära känna 2003's variant av Usagi Yojimbo!!)

Något mer? Hmm, jag jobbar även imorgon och på torsdag... Och ska på kick-off på fredag, undras hur det blir.
Samt att J har problem med att komma hem till mig eftersom han vill vara tillgänglig för job på helgen, samt att de ska ha bandträff (kanske?) på måndag. Det gör mig bara egoistisk och får mig att instinktivt som kvinna att tänka tanken "Jag då?". Dumt av mig.

Nåväl, nu är det dags att sova. Men först ska här skämmas en stund, har inte diskat sen igår morse. Det är visserligen inte ett berg att ta hand om, men det rör sig heller inte om någon enstaka tallrik och några få bestick. Morr! Måste vara duktig imorgon. Men det tar vi då!

Buenas Noches!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0