Parallellt med istappar och kemiska reaktioner

Sitter just nu och njuter av tonerna från Bad Religion samtidigt som jag äter glass och väntar på att hårfärgen ska verka färdigt. Glassen är i alla fall en livsnödvändighet just nu eftersom det är på tok för varmt i min lägenhet. I ärlighetens namn är jag endast iförd korta shorts samt en kort topp, för jag klarar inte av mer kläder på kroppen, jag har inte ens strumpor på mig.
Nåväl, det ska bli skönt att bli mörkhårig igen, utväxtsranden hade sannerligen börjat gå mig på nerverna var gång man såg sig själv i spegeln (vilket var extremt ofta på jobbet eftersom det finns åtminstone tre speglar i varje rum samt speglar på varje vägg i hissarna).

Mums mums!

Nämnde jag handduksdagen i tisdags? Inte? Shame in me!
Inte för att jag precis kunde fira den ordentligt, var på jobbet hela dagen och stressade på och när jag kom hem så orkade jag bara slappa i stort sett. Fast jag sprang visserligen omkring med rejält många handdukar under dagen och när jag kom hem satt jag i handduk större delen av kvällen eftersom jag inte orkade sätta på mig några vettiga kläder efter duschen.
Jag glömde inte bort den i alla fall.

Nu blir det ännu mer nördande: Jag har precis återupptäckt hur roligt det är med sims 2, speciellt nu efter att jag skaffade hem lite expansioner och prylpaket (Tonårsprylar, Ikea samt exp studentliv och året runt). När jag nyligen hade fått hem min dator som ny och fräsch så hade jag jätteroligt åt mina simmar och kvarter (tillhör den där jobbiga typen spelare som planerar ända ner på barnbarn nivå vem som ska dejta vem och vad de ska göra), men sen krashade den och mitt kvarter försvann. Efter det tappade jag gnistan, för somliga av mina karaktärer var såpass bra att jag fortfarande efter 1 ½ år kommer ihåg dem (som min player Paolo, han var underbar!!).
Tills nu.
Nu tycker jag att det är sjukt roligt igen, och nu har man äntligen lyckats installera spelen på D: vilket underlättar det hela vid en framtida omformatering.

Sen har jag även skaffat hem världens sötaste teckningsblock, den är en bok med hårda pärmar och en söt barnteckning på omslaget, samt även texten "Min Teckningsbok". Hur söt som helst, och det är förvånansvärt bra papper i den! Så än så länge har det blivit fyra teckningar i den, och fler är på G.

Annars har jag inte så mycket roligt att se fram emot. Skulle behöva träffa lite folk men jag jobbar lite väl mycket den närmaste tiden och när jag inte jobbar så träffar jag J eller sysslar med egna aktiviteter.

Snyft...

Får trösta mig med lite issues, har inte ens hunnit läsa de som jag tankade hem i tisdags (och offrade en och en halv timmes sömn för att kunna tanka ner, morr!)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0