Knark i synapserna och trolldeg i gallblåsan...

Jag ville egentligen skriva hörselsnäckan istället för gallblåsa eftersom det klingade bättre, men det passade liksom inte på mitt nuvarande humör så... Poesin fick vara en stund.

Först lite kommande planer om vad som händer i nästa vecka, då jag antagligen inte har tid att skriva:

- Nästa vecka blir det, förutom jobb på hotellet under måndagen och tisdagen, även jobb under Örnexpo i Övik. Så onsdag till söndag ska jag kränga saker under mässan tillsammans med morsan samt Chibiusa och Ischkabell. Vi får välan se hur det går, som det lät på morsan så behöver vi inte vara i montern alla fyra på samma gång, men det får vi väl se. Tanken på att behöva jobba alla sju dagar gör mig dock inte överväldigad av lycka, uhuhuh!!

- Nu på måndag får jag äntligen hem det perfekta terrariumet för Popcorn! 2000 kr, och jag får det terrarium som jag alltid velat ha åt henne; ett slags terrairumbord i trä med ett glaslock. Perfekt storlek (för att inte tala om laglig), perfekt ventilering samt perfekt utformning. Och även om det är begagnat så känns det ändå som en bra investering, för sannolikt så lär det hålla ända tills Popcorn dör, vilket inte lär ske än på några år om hon får ha hälsan kvar.
Inte behövde jag rumstera om i lägenheten heller, allt jag gjorde var att flytta byrån.

- Irriterad inser jag att om jag vill ha hem säsong 3 av TMNT 2003 så måste jag skaffa hem de sju separata dvd-erna, eftersom de inte finns i samlingsboxar annat än i Australien. Jag är ganska säker på att min dator inte klarar av att spela upp region 4 dvd-er. Och eftersom jag börjar närma mig slutet på säsong 2 så kan det vara en idé att beställa hem dem efter Örnexpo då jag fått lön.

- Apropå lön så ska jag dessutom köpa nytt tangentbord till datorn, för det här håller definitivt på att gå sönder. Det är en hel del knappar som man får trycka lite extra på för att de ska reagera.

- Min beställning från Vistaprint bör komma i nästa vecka. Jag fick ett erbjudande där jag som medlem på Tradera fick beställa en t-shirt gratis, och endast betalade för frakten. Lät inte så roligt först, men sen såg jag att man fick bestämma trycket själv. Sure, en gratis tröja tackar man inte nej till.
När väl beställningen var gjord så dök ännu ett erbjudande upp; som tack skulle jag få ta del av ytterligare ett gratiserbjudande om jag beställde inom tio minuter. Valet stod mellan mugg med eget tryck eller pennor. Ja tack till muggar, sa jag, te-knarkare som jag är.
Gissa vad det blev? Haha, det kan ni inte! Men här är bilderna på trycken jag gjorde: 


                                                


Ja, jag är tämligen nördig. Men det är ju knappast en nyhet, och det är sannerligen inte första gången jag blir knäpp över diverse fandoms, även om Meta Knight knappast är en "jag-tror-jag-är-fullkomligt-förälskad-på-ett-alltför-ohälsosamt-vis"-fandom.

Mer då? Nä, annars händer inget särskilt.

Tror jag i alla fall...

Hahahah, jo, några roliga saker händer i helgen;

- J har lovat att hjälpa mig att få "Speedy" i WoW (speedy är en jättesöt sköldpadda du kan få som husdjur under en viss vecka på året, dvs den här veckan) eftersom WoW krånglar så förbaskat på min dator. Vi vet ännu inte vad som är fel, trots att jag har lämnat den för check hos J's brorsa åtminstone tre gånger. Men vad som händer är att när jag sitter och spelar så växlar spelet helt fräckt och oprovocerat mellan att gå på 55-65 fps (frames per second) ner till 7-12 fps, och det är sannerligen inte normalt. Att det händer på folktomma ställen gör inte saken bättre.  

- Jag har lovat J att vi ska börja titta på TMNT 2003. Jag vet, jag tittar ju på den just nu, ska jag inte vänta innan vi tittar på den tillsammans? Oroa er inte, jag är fortfarande såpass barnslig att jag kan se om saker flera gånger på raken utan problem, men med kanske lite väl mycket nöje.
Det enda som oroar mig är att jag säkerligen kommer att vara såpass nördig att jag berättar all trivia för honom medan vi tittar, och det kanske kommer bli lite störande. Jag ska försöka hålla käft, men det är inte lätt när de refererar till så mycket roligt (fast vilken tecknad tv-serie gör inte det, det kan väl inte vara så många?). En hel del saker är tämligen uppenbart men andra småsaker är det inte. Nåja, jag tror jag låter de mest uppenbara sakerna vara och bara nämner de skumma eller extremt triviala sakerna. Visste ni t ex att Laird och Eastman är med i serien? Det visste jag, och det utan att lära mig det från tmnt pedian, där jag har hittat en del annan trivia som jag inte visste om (som t ex att Michealangelo hänvisar till grodan Kermit från mupparna när han i introt till episod 2 säger: "A very wise frog once said, "It's not easy being green," but believe me, he didn't know the half of it.")

Vi får välan se hur det här blir, helg som kommande vecka. Skriver jag inte i helgen så lär jag skriva efter nästkommande söndag.

Being a Ninja Turtle, I've seen a lot crazy things in the past few years, but this really takes the prize. At first, I thought I was dreaming, then I wished I was. But this was no dream, this was definitely a nightmare!
/Donatello, "The King"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0