Kaktusen kräks och getingarna stirrar förvånat

TMNT nojan verkar ha svårt för att lägga sig, men det är inte så konstigt då det ständigt fylls på med bränsle. Jag är i sanning en hopplös figur.

Det verkar dock som att det verkligen ska komma ännu en live-action film med sköldpaddorna, där filmmakarna tänkte satsa på skådespelare i dräkter med dataanimerade ansikten, dvs samma teknik som i "Where the wild things are". Det verkar ju lovande.
Och enligt peter laird's blogg palblog så ska filmen produceras av Scott Mednick, som även producerade "300", "Superman Returns" samt även "Where the wild things are" ( kan det kanske vara därför som de funderar på samma teknik? Hmm...).
Vi får väl se hur det blir. Filmen är i alla fall satt till 2012 så än är det lång tid kvar, tråkigt nog. Men tills dess så finns det ju annat att gotta sig i. Jag längtar och hoppas på något gott!

En upptäckt som däremot gjorde mig chockad var ett begrepp som jag snubblade som hastigast över när jag surfade runt på fanfiction.net i jakt på vettiga TMNT fics; Turtle-cest. Det var ett okänt begrepp för mig men jag behövde inte precis slå upp det eller läsa några fanfics för att förstå vad det gick ut på.

Vad sjutton är det med kvinnor och incest- och pedofilhistorier grabbar emellan?

Just termen yaoi (om du inte är bekant med begreppet så kan du slå upp det här) har jag som många andra kvinnor svårt att motstå, men inom denna term rör sig också alla dessa incest- och pedofil-historier, där oftast killar i yngre tonåren blir påsatta av sina pappor eller äldre brorsor. Vad är poängen med dessa förutom den mest uppenbara? Är det verkligen möjligt att de kvinnor som gillar det ser förbi det omoraliska i det och faktiskt tar det för vad det huvudsakligen klassificeras som, dvs yaoi? Jag har svårt att tro det, men om det nu inte var så skulle ju heller inte denna undergrupp vara särskilt populär, vilket den ju mot all förmodan är.
Så varför?? Personligen blir jag bara äcklad och upprörd över att att läsa det, och jag kännder det ännu starkare när jag hittar alldeles för många fans. Blä blä blä!!

Jag hoppas bara att min dator kommer tillbaka snart, för jag vill fortsätta mitt nörderi-tittande på 2003-serien och inte tänka för mycket på galna incest-fans.

Apropå, ganska nyligen (eller tja, november förra året?) så såldes rättigheterna till TMNT till Nickelodeon som kommer ta över universumet, även om Laird fortfarande har yttepyttelite att säga till om. De planerar att skapa en ny animerad serie som ska börja sändas antingen nästa år eller 2012. Jag undrar just vad de tänker hitta på, jag är personligen ganska skeptisk mot Nickelodeon.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0