Rotmos till middag sa snigeln trött till gurkan

Tröttheten jag känner just nu var väl bara väntad egentligen, men jag hade ingen aning om att jag skulle bli såhär trött.

Det var inte just säljandet av prylar som var det största problemet i Boden, ej heller färden fram och tillbaka (även om färden dit var lite smådryg pga sen avfärd), men däremot sovandet i husvagnen. Det är inget fel på husvagnen alls, även om den är i det minsta laget. Det var allt småkryp som fanns i överflöd i Boden. Jag lovar, samma mängd mygg som brukar surra runt därikring 10-snåret på kvällen surrade runt redan klockan 12 på dagen. Och på kvällen blev det givetvis ännu värre, och när vi dessutom hade Frost med oss som skulle ut på kvällspromenad så blev resultatet rent ut sagt plågosamt. En hel svärm följde säkert med oss in i husvagnen igen, för under natten vaknade jag ideligen av att något surrade i mitt öra, och jag tog ihjäl minst 20 stycken (snälla hata mig inte alla myggälskare). Och likt förbannat strosar jag runt med 5 myggbett vardera benet samt ett och annat knottbett, plus ytterligare 6-7 myggbett på resten av kroppen. När det gäller mygg och andra blodsugande småkryp är jag inte det minsta norrländsk känner jag. Usch!!
Men bortsett från alla kryp så var Boden vistelsen riktigt mysig.

Hur jag ska orka jobba imorgon är dock en gåta. Ska fara hem till J med tolv-bussen och sova över, och även om sömnen lär bli bättre så har jag inga höga förhoppningar om vare sig att jag kommer att vara piggare imorgon eller att vi ens kommer i säng i vettig tid ikväll. Mardrömmen vore om vi fastnade med Turtles och inte kan sluta titta. Vi har redan sett färdigt säsong två och ska nu börja med säsong tre, vilket på sätt och vis inte är så bra, vi böjar kommer för nära där jag är. Får beställa resterande dvd:er antingen idag eller imorgon och titta som en galning. Tack och lov är det inte mycket kvar. Sen blir det väl till att se om allt lite till själv. Ja, jag vet, jag är hopplös men jag har grymt roligt när jag är det.

Har för resten kommit på en genial julklapp till syrrans pojkvän Pungråttan (jag kallar honom det eftersom han påminner så fruktansvärt mycket om pungråttan Crash ifrån Ice Age-filmerna). Eftersom han gillar kakor så förbaskat mycket så ska jag virka ett Cookie-monster åt honom. Måste bara skaffa lämpliga virknålar, jag har hittills använt mig av morsans, och de fick jag inte ta med mig när jag flyttade (va konstigt...inte!!).

Mer flum jag kan berätta?

Jo, jag har kommit på för ungefär 13:e gången att jag måste se Ghostbusters filmerna. Jag och morsan svängde förbi en statoil mack på E4:an ganska precis efter infarten till Boden och köpte förutom energidrycker samt även skivan "Absolute cinema", där de "största" filmlåtarna samlades på tre cd-skivor (jag sätter största inom parentes eftersom frågan vilka som är de största filmlåtarna är en oerhörd selektiv fråga). Fast det var en oerhört bra blandning. Många av filmerna har jag endast hört talas om och några hade jag inte alls sett men däremot hört soundtracket till. Och givetvis dök det upp några favoriter, såsom "Golden Eye", "Over the Rainbow" och "Eye of the Tiger".
Och givetvis "Ghostbusters".
Hur kan man lyckas så genialt med en filmlåt? Inte nog med att den är simpel att lära sig texten till, den har dessutom ett jätteskönt beat samt klockrena synthljud till de lika klockrena riffen. Jag och morsan skruvade upp den på hög volym och körde den tre gånger efter varann och sjöng glatt med, och det tror jag inte vi är ensamma om att göra.
Gaah, måste se filmerna snart!!

Nej, nu måste jag duscha och vila lite innan jag far till J, annars lär jag väl inte orka med någonting och resultatet blir en sur, självömkande och gnällig flickvän.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0