Ode till alarmklockan, sa trollet och snöt sig

Idag är en sådan där toppendag där det vare sig är för varmt eller kallt, utan alldeles lagom sommarvarmt med mina mått vill säga. Så nu på förmiddagen sket jag i datorskrället och for ut på cykeln och cyklade runt lite längs med gatorna. Klart underskattat nöje må jag säga. Får se till att släpa med mig J när han kommer hem till mig i nästa vecka.

Annars är jag rätt sur över det faktum att det är midsommar denna helg. Midsommar brukar vanligtvis avnjutas hos gammelpäronen, vilket brukar bestå av riktig fin middag (färskpotatis, sås och tjälaknöl, mums!!) samt trevligt nyktert sällskap. Men detta år jobbar jag tyvärr, jag hade inte hjärta att säga att jag var upptagen, vilket jag å andra sidan inte var för ingen hade pratat med mig om midsommar alls i år.
Strunt samma, det är inte det som gör mig sur, jag ser faktiskt fram emot att få jobba.
Jag blir sur över att posten räknar midsommarafton som en helgdag och låter sina brevbärare ta ledigt. Har dom aldrig hört talas om extraanställda? Jag vet kanske inte huruvida det är ekonomiskt möjligt för dem, men det kan inte hjälpas, jag känner mig undanskuffad och sur i alla fall.
Ja, det är trots allt "bara" mina Turtles-dvd:er som jag väntar på, men sen när blev det "så bara"? Nu lär de komma först nästa vecka, när jag har J här. Och helt plötsligt är det kört med mitt försprångstittande eftersom vi lär se färdigt säsong tre nu i helgen. Ska vi titta på dem tillsammans? Dela första-gången-upplevelsen tillsammans?
Yikes!
Där är jag verkligen inte redo att låta J inkräkta på min personliga sfär. Jag vill gärna kunna flippa ut på mitt nördiga vis utan att behöva stå ut med att J tycker att jag är snuttig/irriterande/jobbig/nördig/knäpp. Gluä!!

Kom just på tanken; vad ska jag göra när vi har sett färdigt på alla säsonger? Jag vägrar införskaffa Fast Forward och Back to the Sewer (fråga inte om det är ni snälla...) och det finns inga tidningar att införskaffa just nu. Har jag något roligt alls att tänka på?
Eller vänta lite nu...
Nu var jag på vippen att fortsätta mitt gnäll med "jag-har-inget-att-se-fram-emot-tema" men det behöver jag ju inte. Läste ganska nyligen att "Turtles Forever" ska släppas på dvd den 24:e augusti, och det är sannerligen något att se fram emot. Kvalitén på youtube är under all kritik, både vad gäller bild och ljud. Och eftersom J gärna vill se den... Mjao!

Inte vill explorer visa min blogg heller... morr!! Dålig dag...

Men jag har å andra sidan gardiner nu, och det är ett enormt plus! Fina gardiner dessutom, de ser lite ut som "gardiner-du-hittar-i-vardagsrummet-hos-dina-kompisars-föräldrar-när-du-gick-på-högstadiet-gardiner".
Med andra ord; jättefina!

Morsning korsning!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0