Katthår i vällingen och muttrar i ögonhålan

Jag brukar vara symbolisk när det gäller mina titlar men den här gången har titeln inget med inlägget alls att göra, vare sig bokstavligt, bildligt eller metaforiskt.


Först, ett stort grattis till Ischkabell som fyller 12 år idag. Hipp hipp hurra!! Hon sov över hos mig igår kväll eftersom min present bestod av att bli bjuden på middag och bio, så imorse väckte jag henne med frukost på bäddsoffan samt Ja må hon leva. Jag hoppas att födelsedagen fortsatte vara bra för henne. Massor med grattiskramar!

Vad såg vi igår då?
Tja, eftersom det var hennes födelsedag, eller snarare födelsedagshelg, så fick hon bestämma. Valet föll på Prince of Persia, en film som jag hade varit lite halvskeptisk mot eftersom jag inte har spelat spelen samt även att den var gjord av samma figurer som skapade Pirates of the Carribean (ja, Disney låg även bakom denna).
Fast jag behövde inte oroa mig. Ischkabell tyckte jättemycket om den, och själv tyckte jag att den var riktigt underhållande. Lite roligt var det att se Jake Gyllenhaal i en mer medioker och kommersiell roll, jag har innan bara sett honom i Donnie Darko och Brokeback Mountain.
Men jo, i överlag skulle jag vilja ge den 6½ av 10.

Just nu stör jag mig egentligen bara på att jag inte kommer ut på Deviantart. Det enda som händer är att det dyker upp ett meddelande i webbläsaren där det står "Sidan kan ej visas". Jaha, hur kommer det sig att alla andra sidor jag brukar hänga på, såsom youtube, min mail och blogg samt IGN fungerar utan problem? Till och med TMNT pedian fungerar utan bekymmer, och den brukar kunna krångla ibland.
Morr.

Sen får jag väl erkänna för mig själv att även Wem är en vän som det bara är att plocka upp tråden med, utan att det känns konstigt eller fel. Jag har träffat henne på bussen hem nu två gånger den här veckan, och varje gång får jag impulsen av att bjuda hem henne till mig på en kopp te och tramsflams. Fast att dra hem henne efter jobbet känns inte så lockande, efter jobbet är hela jag kladdig av svett och rengöringsmedel och inte så fräsch att umgås med. Nåja, får väl dra hem henne i veckan om hon orkar och vill. Eller fara till henne, så långt skulle det inte bli att cykla. Eller jo, det skulle bli en jäkla bit men det är det värt.

Är det för resten någon som har en susning om hur man målar is? Det vet nämnligen inte jag. Och det hjälper inte mycket att studera isbitar, de släpper igenom för mycket av omgivningen bakom. Jag försöker skapa en isbit i det tomma vakuum i rymden. Hur fan gör man då? Ingen aning.
Det enda jag kan göra är att testa mig fram, men med tanke på vilket lågt tålamod jag har för sådant, särskilt när det gäller färger, så har jag inga höga förhoppningar. Dessutom är jag värdelös på att blanda färg. Eller rättare sagt, det tar för lång tid att blanda färgerna till rätt nyans.

Nej, nu tänker jag vara fräck och se färdigt säsong tre av turtles. Den verkar inte ha någon läskig cliffhanger, även om den slutar illa.

Sen skulle jag även vilja spela lite med min Rogue igen, men det går inte så bra.

Aja...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0