Dagboken skriker och ugnen bakar getingar

Mina dvd:er kom äntligen i onsdags och torsdags, och jag har svårt att hålla mig ifrån dem. Jag vill se allihopa nu på en gång, men icke picke pö! Här ska inget maratonkollas på, här ska vi ta det lilla lugna och syssla med annat så att folk kan se att du har ett liv (fast det har jag ju inte ändå så, så varför bry sig egentligen?).
Fast jag har varit fräck nog att se klart den ena... Nu stundar den andra... Och om sju episoder sker något fruktansvärt...

Annars knallar livet på.

Jag och J har börjat leta som tokar efter en gemensam lägenhet, eftersom deras nuvarande är uppsagd och de andra ska flytta till en ny. Och gissa vad? De gjorde en pärongrej, dvs skaffar en lägenhet som är för liten (päronen skaffade ett nyt fint hus där det sannerligen inte rymdes nio pers, minns ni?). Vi har inte alltför höga krav egentligen. En trevlig liten trea eller en lite större två mot Umedalen, där värme och vatten ingår i hyran. Det tycker man ju inte ska vara alltför svårt men jo, tydligen. Det är inte så många som vill flytta från det området i stan just nu, till vårt stora förtret.
Men vi kämpar på, för vi SKA flytta i höst. Så är det bara.

Så ni kanske undrar: Är vi redo?

Tjaa, det behöver ni faktiskt inte lägga er i!

Men jo, utan att gå in på detaljer så är vi det.

Det enda som oroar mig är om jag ska kunna hitta den perfekta bokhyllan till den lägenheten. Jag har ännu inte fått upp vare sig mina böcker eller serier, och det förser mig i en lätt nörd-depp. Jag saknar dem, allihop! Turtles är visserligen helt fantastiska, men det finns väldigt många fler serier som jag älskar nästan lika mycket.

Blä!

Klart slut, om det inte blir mer gnäll imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0