Stämjärn i kakburken och skruvmejsel i stekpannan

Ehm... ja...

Veckan som gått har lämnat mig med funderingar kring det mesta.

Mycket riktigt fick jag mina Turtles-dvd:er nu i veckan, i tisdags för att vara exakt. Och för en gångs skull så kom de alla tre samtidigt, istället för att jag ska behöva hämta ut en dvd på Ica, och en dvd på flyplatsen som jag behövde göra med säsong 3. Inte ens de två första säsongerna kom samtidigt.
Tråkigt nog innebar det att jag inte fick se dem en gång själv, utan jag och J delade för en gångs skull första upplevelsen tillsammans. Jag visste visserligen på ett ungefär vad som skulle hända men jag var inte säker på hur eller när saker och ting hände, vilket lämnade mig en smula oförberedd och okunnig inför J's alla frågor om varför saker och ting händer samt vad som händer sen. Ojojoj...
Inte kunde jag leva ut all min nördighet heller, det känns på tok för privat...

Materiell lycka var det i alla fall, och inte blev det sämre av att jag dessutom fick ett par jättefina t-shirts från Phoenix Tshirt Co:

                                                      

                                                          Myys!!


Under veckan hann vi dessutom bada, trots att den här sommarhettan som de pratar om vägrar visa sig. Visst har det varit varmt av och till men det hart inte varit hett, för jag vet att jag hade vägrat att stiga upp ur sängen då.
Och det var då det slog mig att det måste vara något fel med mina öron, eller åtminstone mina små hörselgångar. För det räckte med ett dyk så blev det täppt, och det blev bara värre och värre. Och när vi sen kom hem och jag ställde mig i duschen för att tvätta bort kloret riktigt ordentligt så slog det till rejält. Och trots att jag vet att jag inte ska göra så, så försökte jag ta bort vattnet med hälp av tops.
En dålig idé. Mycket mycket dålig idé.
Nu är jag halvdöv på ena örat och kan knappt ens klia det utan att det gör ont i trumhinnan. Det andra fungerar helt normalt, vilket gör att jag upplever allt ljud precis som om jag använde hörlurar men där bara den ena fungerar. En effekt som är enormt irriterande när det händer med ens faktiskta hörlurar, och att uppleva världen på detta sätt är om möjligt ännu mer irriterande.

Jag har dessutom äntligen fått chansen att spela Super Mario 64 ordentligt för första gången i mitt liv (jag hade en torftig barndom vad gäller Super Mario och Nintendo 64), och det är jättekul! Visst är jag lite muppig, vissa stjärnor tar jag inte alls i den ordningen som det är tänkt men det är inte precis som så att det dyker upp en skylt som säger att jag gör fel, så då skiter jag i det.
Jag är mest nöjd över att jag klarade det #/%&#"!¤ pingvinracet, för det har jag under alla dessa år som jag har fått testa spelet av och till aldrig har lyckats med. Det har alltid resulterat i alltför många tappade liv, samt ett och annat gameover. Men nu klarade jag det på kanske fjärde försöket. Och vad är resultatet? Enormt mycket cred från mig till mig!

Apropå spel så hitade jag och J ett spel på Newgrounds som åtminstone jag tyckte var skitroligt. Det heter Doodle God och går helt enkelt ut på att skapa saker och element, och man har endast de fyra grundelementen att starta med. Låter lätt men det blir svårare, särskilt som den del saker och element som man skapar har kombinationer som kanske inte alltid verkar alltför vettiga. Som tur är finns det en liten hjälp i form av en glödlampa som tipsar om med vilka element man kan skapa nya saker från. Den har en nedräkningsklocka vars tid blir längre och längre ju fler saker du skapar. Totalt kan man skapa 115 saker i 14 olika grupper. Jag spelade ut spelet igårkväll innan jag gick och la mig och kan stolt säga att jag använde glödlampan endast till ca 25-30 saker, varav till den sista saken var jag tvungen att använda mig av en guide som jag hittade.
Vissa kombinationer var helt logiska, som till exempel water+air=steam eller paper+tobacco=cigarette (det kluriga är att komma förbi vad som faktiskt skapar sakerna och istället fundera över vad en sak består av), medan andra var logiska på ett skumt vis såsom wood+wheel=cart eller såsom egg+sand=turtle. Men när det blev kombinationer som till exempel dinosaur+fire=dragon, human+weapon=hunter eller life+corpse=zombie så blev till och med jag matt. Men jag lyckades skapa alla saker, och det var väl kanske fem-sex gånger som man körde fast ordentligt, men jag tyckte att det var ett skitroligt spel. Testa det vetja!
Jag vet inte om man får mindre poäng beroende på om man använder sig av glödlampan eller inte, men jag kom i alla fall upp i 6520 poäng. Låt se om jag kan klå det nästa gång.

Konsten går även den framåt, jag tror att jag är klar med Zip I, även om jag nu när den har fått stå i tolv timmar inser att hennes ena pekfinger är på tok för kort jämfört med den andra handen samt resterande fingrar. Nåja, det ordnar sig. Då återstår sen bara Zip II, yikes! Jag har inte jättehög erfarenhet av att rita äldre män, så jag undrar hur det här ska gå.
Jag är dessutom smått sugen på att teckna en serie igen, men jag vet inte om jag ids. Bara att komma på en idé brukar vara ganska jobbigt.
Apropå jobbigt så har jag smått börjat inse att mina färgpennor är och förblir borta. Jag vet inte om de är kvar i gammhuset eller om de följde med familjen till nya gården, men mig följde de inte med. Något som är hemskt tråkigt för de färgpennor som jag köpte i samband med teckningsboken är skitdåliga, och jag har inga andra. Det enda som jag kan använda är mina akvarellpennor, och det känns som en oerhört slöseri. Jag hittade bra färgpennor på nätet men då kostade asken 495 kronor också (asken innehöll visserligen 72 pennor men i alla fall). Jag ska göra en räd i konstnärsbutikerna runt om i stan och se om jag hittar något annat, men jag är rädd för att det inte kommer att ske. Morr!

Nu är det här inlägget tilräckligt långt så här sätter vi punkt.

Eller här.

Eller va fan...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0