Förutsägbart överraskande tsunami över inlandet...

Jag trodde inte att det skulle bli av med någon lägenhet för mig och J, åtminstone inte förrän kanske i oktober eller till och med november. På fullaste allvar inbillade jag mig att det skulle bli ett åtminstone för J trångbodd lösning i ungefär en månad av frustration innan vi kunde flytta ihop. Men så blev det inte. Ingenting blev som jag trodde.

Jag och J har fått en lägenhet, och vi ska flytta in i den i september. WOOT!!

Anledningen till att jag trodde att det inte skulle bli något är att jag skrev upp mig på en lägenhet som jag sedan hamnade i kö på, plats nummer 6 om jag inte minns fel. Något som genast gjorde mig smått skeptisk men till skillnad från det mesta som jag är skeptisk och pessimistisk om så hoppades jag ända ut i fingertopparna att vi skulle få den, jag och J. För den såg verkligen helt perfekt ut på planlösningen, en lagom stor trea med riktigt kök och perfekt läge på umedalen.
Vi hade dock ingen möjlighet att titta på den, dels för att vi båda jobbade och dels för att jag inte fick tag i damen som hade lägenheten (jag ringde visserligen bara en gång, nam), så för säkerhetsskull så tackade jag ja till den. Och fick den efter sista svarsdatum! Chock vara bara förnamnet på det tillstånd jag hamnade i, och jag var väl kanske inte helt med när jag och J for och tittade på den på kvällen. Den behöver sannerligen omtapetseras men annars var allt i jättebra skick, och utsikten är underbar. Jag tror att jag kommer att trivas rejält i den!

Men givetvis glider jag och J isär i åsikter om hur den ska tapetseras och möbleras, så jag var smart och gjorde ett hyfsat skalenlig hus i sims 2 som visar hur JAG vill att den på ett ungefär ska se ut (det är så fruktansvärt praktiskt och roligt att ha mer än ett prylpaket). Jag vet dock inte när jag ska få möjlighet att visa det för J.

Vad som oroar mig är egentligen inte tapetseringen och ev ett läggande av golv, utan alla de nödvändiga prylar som måste införskaffas innan dess. Vissa saker känns väl kanske inte helt nödvändiga att skaffa innan, som till exempel en matberedare och en multimaskin, men saker som textiler (påslakan, ett täcke till mig och fler gardiner), en byrå eller garderob till mig, ett sängbord till mig samt även en bokhylla till vardagsrummet är något som måste fixas innan eller strax efter inflyttningen. Textiler tor jag nog blir en lätt sak, det är bara att passa på när Jysk rear ut MOODS påslakan, men allt annat ska införskaffas på Ikea. Det blir inte heller en svår sak när vi väl är där, men då ska man ta sig till Sundsvall också. En bra idé vore förstås att ta det i samband med när man nu far till Misse efter ett besök på Paradisbadet när de nu har en körning dit, så kan man lifta med dem, men frågan är hur man tar sig hem,

Nåväl, vi får välan hoppas att det löser sig, förhoppningsvis med lite tur och god planering.

Det var allt för stunden.

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0