Nejlikor i bananen och södra bergets ballabalajk

För min mormors skull som jag visserligen inte har en aning om huruvida hon gillar Povel Ramel eller inte men som likväl älskar alla knasiga sketcher som utan problem får plats i mitt bokstavshuvud, har jag lärt mig Povel's underbara "Jag diggar dig" utantill och helt utan en andra sångare (följ länken så ser ni själva vad jag menar). Tog mig visserligen endast två timmar så jag vet inte hur pass mycket det är att skryta med att man lärt sig den endast för hennes skull. Jag kunde lika gäna lärt mig den för min egen skull. Nåväl, blir det för mycket tråk i jul så ska jag roa henne kungligt, och om hon ber mig kan jag köra "Öken" också. Nej, jag har absolut inget liv, men grymt roligt däremot, det har jag.

Däremot är jag lite mindre ångestfylld inför julen och hoppas egentligen på att ingen katastrof oavsett storlek sker, för om inte så kan det nog bli en hyfsat trevlig jul i alla fall.
För det första tror jag att jag har hittat fina julklappar till alla. Nog för att ingen familjemedlem läser min blogg eller ens vet om att jag bloggar men utifall att så säger jag absolut inget ändå. Man vet aldrig! Dessutom är det inte alla andra som ska få ha nöjet att veta innan de uttänkta fått ta del av sitt speciella och personliga nöje.
J är avklarad sen länge för en gångs skull. Jag längtar rejält till vår "lilla" julafton som vi ska ha när jag kommer hem från det familjära julfirandet (hm, fast är inte vårt firande familjärt ändå?). Har till och med en liten julklapp till Master, får se när man får möjlighet att ge henne den.
För det andra så fick häromdagen veta att vi inte ska stanna så länge som jag hade trott, på både gott och ont. Men förhoppningsvis blir det mindre strul och båk ju mindre tid vi är där.
Ska tvinga resten av syskonskaran att se "Fantastic Mr. Fox" bland annat, får se vad de tycker om den.

Över till andra saker: Jag har utvecklat en nästintill besatthet av "MorronRock" på Rockklassiker, måste lyssna på det varje morgon från det att jag sätter mig på bussen till jobbet tills dess att det är förmiddagsrast. Älskar alla deras idiotiska påhitt, så otroligt mycket roligare än Rix Morron Zoo som var mitt största radionöje innan man började avsky allt skräp de spelade där och sen både Titti och Gert slutade, har fortfarande inte kommit över det nej.
Morgonmys på bästa sätt, dessutom somnar jag inte lika ofta på morgonbussen när jag lyssnar på radio som när jag lyssnar på walkman. Eller tänker för mycket dumheter. Som att det vore bra med telekinesi, tänk vad förvånad den sura tjejen framför mig skulle bli när jag flyttade hennes väska som hon demonstrativt ställt på sätet bredvid sig för att förhindra att någon satte sig där. Vips hade den oskyldiga damen inte behövt sätta sig allra längst bak inklämd mellan två lite större karlar (nej, det är inget fel på lite större karlar, de tar bara lite mer plats).

Självmordsbombaren från i lördags hade jag tänkt kommentera men ångrade mig. Hade egentligen bara klyschor att säga och inget mer vardagsfilosofiskt nämnvärt.
Endast detta: jag vet att det kommer vara helt kört för Sverige vad gäller terror när det börjar ske attentat här i Norrland. Då kan man lika gärna gräva ner sig någonstans (förhoppningsvis inte bokstavligt).
Plus att jag tycker att det är okej att skoja om det för det visar bara att vi inte tänker låta terror och fundamentalism besegra oss. Så sluta gnälla på stackars Jonas och Anton i MorronRock, de gör alldeles rätt!

Ego...

Jag vill egentligen bara få lägenheten klar...


Och jag vill ha en julgran, som förhoppningsvis kommer imorgon, borde ringa och påminna päronen...

Halebop!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0