Trassel-troll i godisregnet

Jag skiter ärligt talat i titeln just nu, trassel är det enda som jag ville få med.

För allt känns trassligt.

Jag begriper inte hur jag kunde börja må såhär dock, imorse när jag vaknade var jag mest trött efter en dröm om att jag jobbade på hotellet (att då stiga upp för att faktiskt jobba IRL känns aldrig särskilt motiverande efter en sådan dröm). Och jag mådde helt okej fram till frukost, under frukost och en stund efter frukost. Sedan började dagen spåra ur mer eller mindre.

Den här veckan har jag varit satt på storstäd, vilket i praktiken innebär att jag städar redan städade rum med vår fantastiska vattendammsugare Rainbow. Jag tar inte varenda liten kvadratmillimeter av rummen, men jag ska ta alla ställen som inte de ordinare städarna kan eller hinner med, såsom sängramar, golvlister, ventiler, lampskärmar, ovanpå garderober, möbeltassarna under möblerna (ja, dom blir jättedammiga, jag lovar) samt även insidan av fönstren. Fönstren är det som tar längst tid eftersom allt trafikdamm som bildats där under en period av 3-7 månader inte försvinner helt med dammsugaren, hur bra den är må vara. Jag måste även torka med trasa, och utan undanatg hittills så finns där även damm som fastnat med hjälp av fukt, mosade insekter samt okända andra substanser som fastnat.
Vanligtvis tycker jag att storstäd är mycket roligare än vanligt städ, vilket kanske bidragit till att jag har fått det ansvaret, men just idag kändes ingenting rätt. Fönstren blev inte sådär rena som jag ville hur mycket jag än gnuggade med trasan eller tillsatte städmedel, Rainbow envisades med att åka rätt in i mina hälar hur försiktig jag än försökte vara med att dra den och vart jag än tittade såg jag damm och smuts. Och det var trots allt redan städade rum!

Nu kan man kanske tro att en dags lite hårdare jobb än vanligt gjorde mig till en frustrerad och alltför ansvarstagande gnällspik, men ärligt talat hade det varit mycket bättre än det här.
Istället blev jag en förvirrad och lättskrämd idiot som inte verkade förstå vad folk menade. Kanske har jag råkat ut för stress, kanske är det något annat. Vad det än är, så har det inte gått över än. Jag känner mig fortfarande konstig. Den enda som gör mig glad just nu är Leo, och det med grund i att jag köpe en ny leksak till honom idag; en råtta i ett snöre som man kan fästa i dörrkarmen. Han fullkomligt älskar den, premiären av den varade i nästan 30 minuter! Holy crap...

Men annars... Tja...

- Jag vill jättegärna ha mina Mirage-tidningar innan jag flyttar men som det ser ut nu så verkar det inte till att ske...
- Jag vill hemskt gärna vinna mina auktioner på Tradera där en väldigt snäll kille lagt ut en massa sällsynta Turtles-tidningar från -95, tidningar som jag inte har sett som auktioner sen jag började kolla sidan kontinuerligt. Det är tidningar som är lite once-in-a-lifetime, du vet aldrig om du får chansen igen. Vem vet, det här är kanske sista chansen, och därför får jag inte sumpa det. Lördag mellan 15 och 16 är jag därför strängt upptagen vid Tradera.
- Jag vill få undan allt flyttstök, för ärligt talat börjar det gå mig lite på nerverna. Jag ville inte vänta med allt, jag vill ha allt klart nu. Min barnsliga och omogna sida visar dessutom sitt fula tryne och gör så att jag inte vill flyttstäda, vilket jag borde börja göra så smått redan nu så att jag slipper ta smällen den 31:a då jag flyttar ut.
- Jag börjar bli rädd för förändringar, för plötsligt försvinner hela det liv som jag har haft tills nu. Nytt ställe för mig och J, det blir nya rutiner på jobbet, nytt ställe för J's familj, nya bussar att åka med, nya affärer att handla i osv. Jag vet att jag är redo, men jag drabbades av temporär ångest när jag nu redan hade så mycket skumt i bagaget.

Just nu vill jag bara sova ärligt talat, för det har blivit alltför lite av i veckan på grund av bristande självdisciplin. Jag hoppas att J kan kompensera för det i nya lägenheten och faktiskt köra i säng mig. Mognad och ansvar i all ära, men ibland fungerar det inte ändå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0