Nyckelpige-ångest och sirap i fickorna

Oftast brukar ångest vara en tämligen obehaglig känsla som kan liknas vid en långhorning (en sån här alltså) som suger sig fast och vägrar släppa taget, hur mycket du än drar, vrider och knäpper med fingrarna. En nyckelpiga som suger sig fast däremot, är en mycket trevligare upplevelse. Istället för att skapa obehag så känns det mer som en avsikt att vara kärleksfull. "Titta på mig, jag är jättesöt och jag tycker att du luktar gott! Får jag bo här? *suger sig fast*"
TMNT ger mig lite nyckelpigeångest just nu, särskilt Don... Men eftersom det är ganska trevligt trots sin ångest-form så låter jag det vara.

Däremot börjar stressen över flytten infinna sig rejält, för plötsligt känns det som om ingen, vare sig jag eller J, har det minsta koll eller en bra idé om hur saker ska lösa sig, och hur snabbt det kan lösa sig, samt hur stora problemen är. Ja, jag tänker en smula för mycket, men vad ska man göra när man gärna vill ha allt planerat någorlunda vettigt?

Internet har dessutom övergått från att bara vara roligt till en nästintill besatthet (men jag skyller på fandoms och grymt irriterande fenomen). Just nu vill jag knyckla ihop allt som har med Caramelldansen till en pappersboll, kasta den hårt i väggen några gånger, bränna upp den, stampa lite på resterna och sen dränka skiten i badkaret för att till sist låta det spolas ut i avloppet.
Nej, jag hatar inte caramelldansen, jag avskyr bara det faktum att det blev ett sånt fenomen och att du kan slå upp så gott som vad som helst på youtube och hitta den här extremt fåniga dansen... (jag har hittat diverse olika animeer, tmnt, harry potter, star wars, house, twilight osv... snart kommer jag att tappa synen helt och hållet på grund av allt olämpligt material jag hittar...)

Och apropå ingenting annat än mitt nördiga intresse så vann jag tydligen en auktion på tradera där en kille auktionerade ut ett komplett Tournament Fighter till Sega Megadrive. Jag minns knappt att jag la bud på det, men fair enough, nu kanske man äntligen kan få spela det ordenligt, jag har någon slags "Genesis" variant som jag inte alls förstår mig på eller tycker är särskilt kul att spela.
Egentligen borde jag leta efter TMNT IV: Turtles in time men det verkar vara svårt tråkigt nog.

Allt jag vill göra är att rita, och egentligen borde jag ta och röra mig hemåt istället för att sitta kvar här hos J, curse deviantart! Finns för mycket roligt att hitta!

Whatever, tror att jag ska dra mig hem likt förbannat, måste ändå förbi djurmagasinet och köpa mat åt stackars Popcorn.

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0