Nageltrång i ögat och fotsvamp i hakan

Proppen i mitt högra öra har fortfarande inte släppt, vilket är farligt för nu har jag haft det så länge att jag börjar bli van. Jag begriper inte varför jag inte är mer nogrann med att använda Revaxör. Kanske för att jag blir en smula pessimistisk och anser att det inte kommer att hjälpa ändå?
Dumt av mig.

Helgen har varit massiv på ett väldigt estetiskt vis. Bland annat har jag lyckats göra färdigt fruktansvärt många påbörjade projekt som har fått ligga i några månader utan att jag har tänkt på att göra något åt dem. Sen har jag även kommit till insikt att jag måste tuscha betydligt oftare, för nu när jag skulle tuscha min första tribal-teckning så fick jag en fruktansvärd värk i högerhanden. Jag har aldrig tänkt på att man håller tuschpennan på ett annat sätt än blyertspennan, men det gör man uppenbarligen. Och med tanke på hur länge sedan det var jag tuschade något överhuvudtaget så är det kanske inte så konstigt. Min högra hjärnhalva är oerhört stimulerad och det känns toppen! Det är hemskt tråkigt att jag inte har en scanner ännu, för foton av mina verk blir aldrig lika bra. Och jag vill verkligen inte låna J's pappas scanner, särskilt inte som att det mesta jag gör är fanart av olika slag. J's pappa är ganska duktig på att reta mig för det.
Får väl försöka bli lite bättre på att ta foton helt enkelt. Jag har råd med en scanner visserligen, men frågan är om de scannrar som jag har råd med är så bra. Jag vill ha en riktigt bra en, och som en del i en multimaskin så att man kan kopiera och skriva ut också. Och då måste de vara bra. En sak som jag nog måste ta upp med J's pappa trots allt, vilken ironi.

Materiell lycka ska det handla om nu: Jag passade på att köpa mig lite tmnt-serier idag från PaneltoPanel, eftersom jag snart kommer att ha delad ekonomi så tänkte jag att det var bästa att passa på. Bland annat köpte jag första serien i färg, en slags 25års utgåva där Eastman samlar några av sina favoritserier, samt även Leonardo #1 (jag skulle velat ha alla separata issues där var och en av turtlarna har huvudrollen, men tyvärr har nästan alla tmnt-serier utgått från tillverkarna, leos är den enda som går att få tag på så... det blir till att leta på utländska antikvariat så småningom, måste börja spara till en london-resa känner jag...). Längtar innerligt efter den leveransen!! Har fått läsa på tok för lite Mirage i mina dar, vilket är synd eftersom de är de bästa.

Regnade det i resten av smörgåsbordet idag? Här kom ett stilla regn med hyggligt stora droppar men med stort mellanrum mellan dem, vilket skapade en mysig atmosfär av rent i luften. Så när jag kom in igen efter den lilla turen fram och tillbaka till soprummet så öppnade jag fönstret. Blir jag förkyld så får jag skylla mig själv, men mysigt var det.
Det fick mig faktiskt att bli en smula nostalgisk, för som liten var regn nästan något heligt för mig. Det var dessa dagar som man kunde sitta inne hela dagen och leka något roligt, eller lyssna på spännande talsagor på kassett i en skön fåtölj med en mysig golvläslampa som lyste över en. Samma känsla vill jag någon gnång ha tillbaka, och på något vis har jag blivit fixerad vid just golvlampan. Vi hade en mysig gammaldags sak med en rejäl fot och en rejäl kupa, allt i en vacker glänsande gyllene metall. Mysfaktorn satt väl inte i hela lampan kanske, men en stor del.
Trolles kassettradio 4 år är för alltid förknippat med dessa dagar, dels för att vi lyssnade på dem för första gången under ett mysigt regnväder, samt även för att det regnar i sagan deras. Sniff...

Nä, nu borde jag gå och lägga mig, innan självdisciplinen sviker igen. Internet är farligt, för ungefär hundrade gången...

Buenos Noches!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0