Uppslukad av frimärkets mörkervärld

Jag har altid stolt proklamerat att jag är nörd, och det är aldrig något jag har skämts över. Enstaka gånger har jag skämts över att jag inte är tillräckligt nördig i somliga sammanhang men det är ju heller inte riktigt samma sak.
Nu har jag däremot sjunkit så lågt jag kan sjunka i nörderiets värld; jag har börjat spela World of Warcraft.
För många är det nästan lika illa som Facebook, men jag anser att Facebook är många gånger värre på många olika sätt. WoW är å andra sidan... ja, just det, nördigt.

Det var å andra sidan bara väntat, J sa åt mig sisådär förrförra året att börja spela Warcraft III, och där fastnade jag snabbt. Det var visserligen bland de svåraste spel jag har spelat, men jag tyckte ändå att det var kul (även om det fanns ögonblick då man faktiskt tvivlade på om det var kul eller inte). Jag var oerhört stolt över mig själv när jag hade lyckats ta mig igenom Reign of Chaos samt expansionen The Frozen Throne. Och som en trevlig bonus, så hade jag fått ta del av en underbar fantasy-historia av hög klass (jag låter gärna bli att fundera över hur högt). Ärligt talat skulle jag inte ha något emot att ha Warcraft-historien som skönlitteratur, så spännande och välgjord är dom. 

Och nu har jag då äntligen börjat spela WoW. Än så länge har jag jättekul, jag har skapat alla mina karaktärer som jag hade skapat tidigare på J's konto (mest bara för att ha något att göra när jag var ensam hos honom) och har lyckats få min Rogue till level 11 utan större problem. Men tro inte att jag är duktig, för det är jag sannerligen inte. Jag har ganska nyligen lärt mig vad alla mina magier gör och har nästan fattat vad min klass går ut på egentligen. Tack och lov hjälper J mig en hel del med sina gubbar, vilket är väldigt sött. 

Annars då?

Jo, jag har bara idag införskaffat lite Turtles dvd:er. Ända sedan den började visas på Cartoon Network för sisådär 6 år sedan så har jag velat skaffa mig tv-serien 2003 på dvd. Nu har jag väl kanske väntat lite för länge, för nu har den utgått fullständigt från tillverkaren. Tack ochlov kan man fortfarande få tag på nya kopior från amazon och ebay, så nu har jag införskaffat hela säsong ett samt första delen av säson 2. De var absolut svårast att få tag på så det var bråttom bråttom bråttom. Så nu sitter jag här nästan 400 kronor fattigare och väntar på paket från Storbritannien. Det känns ändå okej, jag får en underbar och jättehäftig tv-serie på engelska och behöver inte oroa mig för någon taskig dubb. Jag längtar!!

Nej, nu ska jag njuta lite till av min Rogue... Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0