Panikattack i mandelmassans mage

Nu har man äntligen internet i sin lägenhet, eller rättare sagt; ett eget fungerande internet. Det har jag längtat länge efter, det senaste internet jag hade fungerade när det själv ville, och aldrig när jag eller någon annan ville.
Väldigt patetiskt...

Men knappt hann det gå två dagar så hade jag lyckats få ett kraftigt skitvirus på datorn. Fråga mig inte hur det gick till för det vet jag inte, men det var tydligen ett ganska välkänt virus. Det heter Security Tool och är ett virus i form av ett virusprogram som förstör och ställer till massvis med elände om man låter det härja. Jag sökte panikslaget efter det på google (heja google!!) och hittade snabbt en "Hur man tar bort Security Tool"-sida. Den gav visserligen inte mycket men bland kommentarerna hittade jag flera lösningar. Många av dem gick ut på att system återställa datorn men det har jag nyligen gått igenom och ville helst inte göra igen. Dessutom vet jag inte hur man gör, det sköter J's underbara pappa åt mig.
Däremot hittade jag en annan lösning som fungerade jättebra för mig och som jag här tänker dela med mig till de få läsare jag har:
Försök inte med att avinstallera programmet för det finns inte i programlistan. Leta istället upp filen på datorn, den lägger sig tydligen alltid i All Users/Application Data och där ska det finnas en mystisk mapp med en massa siffror. I den mappen hittar du programmet. Försök inte ta bort edt därifrån. Security Tool startas automatiskt upp och går inte att stänga av. Istället ska du byta namn på filen till vad som helst annat, samt lägga till ett .xe i slutet. Starta sedan om datorn. När datorn väl startats upp igen så komer inte Security Tool att kuna startas upp automatiskt och då kan man radera mappen från datorn. Har den lagt en genväg på skrivbordet så ta bort den med.
Sen är det klart!

Gissa om jag blev arg och panikslagen... Huvva! Vilket skitvirus det är!

Annars är läget underbart som vanligt, Leo driver mig till lagom mycket vansinne med sitt mysande och busande (han har fortfarande inte riktigt lärt sig att man sätter inte igång med bus klockan halv fyra på natten!), jag äter underbart god mat, städar när jag vill (vilket är några gånger i veckan, jag älskar stök men hatar smuts), klär mig som jag vill, gör vad jag vill osv. Livet leker och jag känner mig inte efter för en gångs skull.

Underbara vänner ska till veckan dessutom hälsa på mig. Lite gamla kompisar från gymnasieklassen som man inte träffar särskilt ofta nuförtiden men som ändock vill fortsätta vår vänskap. Mysigt värre!

Jag har dessutom påbörjat målandet av min serie tavlor baserade på temat "de fyra elementen". Inte särskilt originellt kanske, men det går trots allt att göra väldigt mycket inom det temat (lite som de sju dödssynderna).
Det ska så småningom bli totalt fyra tavlor, fyra olika delar. De ska inte innehålla varsitt element, utan ska snarare gå som en röd tråd från verkligt mörka element, till verkligt ljusa. Självklart målas de fyra delarna i kronologisk ordning och del 1, den mörkaste, är nu påbörjad.
Den är löst baserad på en teckning som jag hittade i cd-häftet till "Hellbilly Deluxe" av Rob Zombie, där texten bredvid säger:

Satan the airborn
Lucifer the fireborn
Chiram the waterborn
Man the earthborn

Lät väldigt intressant tyckte jag och gjorde ganska snabt en snygg skiss baserad på det. Dessvärre råkade jag göra lite fel och trodde att det var Satan som var eldfödd och Lucifer luftfödd, vilket har lett till att jag har gjort Lucifer till Satans aggressiva demonhärskare i luftvärlden, och Satan härskaren på tronen i Helvetets eldar. Först blev jag lite ledsen över upptäckten. Sen sa jag meh, för ärligt talat; sen när får inte konstnärer ta sig lite friheter när de arbetar? Så jag låter det vara och fortsätter på min ursprungliga idé, trots att den är lite fel.

Livet leker, tjohoo!!

Nu ska resten av långfredagen avnjutas väldigt icke-påskigt, tänkte koppla av med en bra film samt popcorn och iskall saft. Har ingen aning om vad jag vill titta på, jag har trots allt 92 dvd:er att välja bland (och ja, de är alla lagligt köpta allihopa, från diverse olika butiker, men mestadels från discshop faktiskt).

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0