Temporär död bland de levande i massgraven

Som jag misstänkte så gick matteprovet inte alls, och det blir ett IG i Matte C. Igår gjorde det mig helt förkrossad men efter mycket tårar och några timmars temporär sänkning av självkänsla så insåg jag att det egentligen inte spelar någon roll. Jag kan visserligen glömma arkitekt programmet, men även om jag hade fått G så tror jag ändå inte att jag skulle ha kunnat komma in, särskilt inte som antalet sökande var ca 5 personer per plats. Jag har inte ens gjort högskoleprovet.
Så det bästa är egentligen att lägga sådana planer åt sidan ett tag och sysselsätta mig med något annat under tiden. Det finns trots allt mer saker som jag vill studera, såsom journalism, konst, historia samt även naturvetenskap av något slag.

Kulturnatta på lördag håller dessutom på att stressa upp mig, jag har fem bilder att ställa ut och ingen av dem är helt färdiga (även om åtminstone två av dem endast har detaljarbete kvar). Det gör mig vansinnigt arg på mig själv, för åtminstone tre av bilderna har jag kunnat göra klart för länge sen. Men är man dum så...

Till på köpet så startar Örn-Expo idag, den stora mässan i Ö-vik, där man ska stå och jobba under torsdag och fredag med mamma. Själva jobbandet är inte farligt, även om det kan bli långtråkigt med säljande ibland. Det är fritiden jag oroar mig för, jag tror nämligen att mamma kommer vara såpass socialt törstig att hon inte tillåter bildarbete i rummet vi hyr. Så det blir till att teckna som en galning ikväll, hur nu det ska gå.

Egentligen så är det kursprov i Fysik idag, men jag skrev upp mig på G-varianten där frågorna är lättare och man kan åtminstone skrapa ihop ett G i slutbetyg, och det vet jag inte om det är samtidigt. Jag borde försöka leta upp lärarn medan jag ändå är här på stan. Men jag tror att jag ska pröva mail-varianten först.

Jaja, vi får se hur det går helt enkelt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0