Lycka på en nostalgiskt nördig nivå

Efter närapå tre veckors idogt sökande... Äntligen!

Inte nog med att jag hittade igen en mycket eftersökt bok på biblioteket som jag har sökt betydligt längre efter, jag hittade dessutom igen min absoluta favorit fanfiction när det kommer till slash!

Boken ifråga, är en biografi som handlar om Kinas kulturrevolution. Ett av mina misstag har varit att söka på skönlitteraturavdelningen men exakt där fanns den ju inte. Den säger heller inte rakt ur att den handlar om kulturrevolutionen och att hitta igen den bland de 100-tals resultat man får upp när man söker på sökordet "Kina". Ett misstag. Nu tekniskt sett snubblade jag över den på holmsundsbiblioteket till min stora lycka, men det var mer ren tur än skicklighet.
Nu ska jag upplysa mig själv igen

Slash historien däremot var ren skicklighet. Jag vet inte om jag har sagt att jag har lite av en gayfetisch, men om inte så har jag nämnt det nu. Slash historier är helt enkelt fanfictions där personer från filmer, serier, tv-serier osv får ihop det, gärna manliga sådana. En populär slash historia är Harry hjärta Draco, alltså historier där Harry Potter får ihop det med Draco Malfoy. Majoriteten av dessa historier är extremt överdrivna och orimliga men en historia är både rimlig, söt, het och fullständigt underbar; Irresistible Potion. Där råkar Draco göra en kärleksdryck i ett misslyckat försök att skapa en osynlighetsdryck och blir kär i den första person han stöter på, vilket råkar vara Harry. Helt... gaah!
Jag läste den för sisådär 4-5 år sedan och förstod knappt ens hälften av allt, eftersom den är på engelska. Men det om det gick bra då, då måste det ju gå bra nu, om inte annat bättre. Jag längtar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0