Irritation av tämligen vanlig sort

Jag börjar bli alltmer irriterad över att jag valde Ma C som kurs.... Det är ju så svårt och obegripligt!

Annars mår jag bra, förutom att jag är extremt trött. Dessutom åt jag havrgrynsgröt till frukost (vilket jag avskyr!!) och då brukar mina dagar bli tämligen förstörda. Särskilt måndagar, jag lider med stackars Gustaf.
Och som om inte det vore nog lyckades jag dessutom halka till rejält under promenaden till skolan från M-pärons jobb. Med Dr Martens kängor på fötterna, som för övrigt är perfekt storlek för mina fötter om jag låter bli att ha på mig fuktiga strumpor och oklippta naglar. Något jag råkade ha just idag, men jag trodde i min enfald att det skulle gå bra. Icke.
Tre småsår som utvecklades till skavsår under promenadens gång, 2 på vardera hälen och ett på ovansidan av tån bredvid lilltån. Misse var tvungen att komma med mina löparskor till skolan. Det gör visserligen fortfarande ont, men det skaver inte, och gör därmed mindre ont. Men är man dum så är man.

Och sorgligt nog har jag hamnat i en harry potter period efter att jag råkade hitta igen slash historien. För då blev jag nyfiken på om de var på gång med sjätte filmen ännu, och hittade en trailer tillsammans med syrran, samt fann att releasdatum på bio är 17 juli. Dags att räkna ner!
Hursomhaver, jag avskyr egentligen att vänta på något gott så länge, jag blir ganska otålig och irriterad. Det är tur att jag pluggar, för det tar både mycket energi och tankekraft.
Jag har dessutom börjat läsa böckerna igen, har redan hunnit plöja igenom första och andra, samt även sjätte och sjunde. De sistnämnda har jag inte ens läst på svenska, utan endast en gång vardera på engelska. Och det var visst ett tag sen, för jag kom inte ihåg mycket av det jag läste nu.
Trevlig läsning var det i alla fall. Harry Potter-böckerna är tyvärr mycket underskattade från min sida. Likaså filmerna, jag skulle egentligen vilja plöja igenom dem också, men J är intresserad av det också. Så antingen plöjer jag igenom extramaterialet eller väntar tålmodigt i några månader. Jag tror att det lutar mer åt det förstnämnda faktiskt.

Nu lutar det åt att äta lunch lite snabbt innan man har veckans roligaste lektioner; Kemi!

(Begriper inte vad det är med Kemi som jag gillar, för mycket av det är ju egentligen svårt... så hur kan jag njuta av att sitta och räkna och skriva formler på olika kemiska ämnen? Hur kan det vara kul att lära sig det ena efter det andra om elektroners energinivåer?)

Apropå Kemi, jag hade ju faktiskt en fundering på det nu i helgen;

Ni vet laktosintoleranta, de kan ju inte dricka mjölk. Vet ni varför? För de saknar enzymet som kan spjälka laktosen i kroppen. Laktos består av en glukosbit och en galaktosbit. Det är inget som tillsätts i mjölken utan det finns där från början. Men många laktosintoleranta jag känner kan dricka mjölken direkt ifrån kon. Så vad är det då som händer med laktosen när man pastöriserar mjölken? För något händer som gör att laktosintoleranta inte kan dricka av den...

Skumt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0