Hårdkokta ägg till ögon och russin till mun

Jag är ingen bra människa när jag är trött. Jag måste ha mina ca 9 timmars sömn varje natt och inte lägga mig sent när jag ska stiga upp tidigt för att överhuvudtaget fungera. Annars får jag i bästa fall huvudvärk och kan samt vara en smula lättretad. I värsta fall, som nu när jag endast har sovit ca 5 timmar, är jag istället deppig av ingen anledning alls, och jag ser problem vart jag än tittar (hela jävla bildskärmen är ett enda problem, för jag har inte glasögonen med mig).
Så ska det inte vara, jag vet.
Nu är jag dessutom uttråkad, men det kanske bättras på om sisådär en halvtimme då jag har min introduktionslektion i Biologi B. Inger slipper inte undan mig så lätt, hehe!
Förutom Biologi B ska jag under den här terminen dessutom läsa Fysik A (börjar jag nästan ångra för jag behöver inhandla två böcker till den kursen, uhuhu!), Kemi A samt även Matematik C. De sistnämnda kurserna behöver jag inte köpa böcker till, jag kan låna mammas mattebok och idag bytte jag bort min gamla NK B bok mot en Kemi A bok. Med en gammal klasskamrat dessutom, det var riktigt överraskande roligt!

Snö har fallit nu under morgonen och natten och det har blivit kallt (ca 6 minusgrader) vilket är kanonbra tycker jag. Fast inte idag, för idag hade jag inga vettiga byxor på mig. Jag har på mig mina "piratbyxor" (jag antar att de ska sluta strax nedanför knäna på alla andra men på mig går de till strax ovanför skoskaften istället) i tunt tyg som påminner om strävt linnetyg. Värmer inte så bra. Dumma lilla mig.

Trött trött... Jag önskar att jag hade en egen lägenhet att fara hem till, då kunde man kanske sova i lugn och ro. Hemma i fädershemmet går det inte...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0