Vilse i en labyrint av logik

Jag borde skaffa mig en "Matematik for dummies" som kan hjälpa mig förstå derivata och deriveringsregler bättre, för just nu fattar jag inte mycket. Visserligen förstår jag mer nu än då jag gjorde ett tappert försök att läsa Matte C i gymnasiet, men det betyder inte att det går bra. Mitt logiska tänkande är inte precis anpassat efter matematiska regler, även om jag brukar svara rätt på geometrifrågorna i Illustrerad Vetenskap.

Annars är humöret ganska högt. Det snöar ute, jag är ganska duktig på Warcraft III (spelade ut Reign of Chaos igår, wonderful!!) och kan äntligen sätta igång med Frozen Throne, det går framåt med min serie (eller ja, ruta för ruta i alla fall), mina bilder börjar arta sig, och jag har ett underbart och efterlängtat album på min dator nu; A night at the opera av Blind Guardian (ett av mina favoritalbum under första året i gymnasiet, jag har inte hört det sedan dess för jag rippade skivan från biblioteket och sedan krashade datorn några månader senare). Nostalgin är hög, och på ett mycket bra sätt.

Ajdå, jag har ju biologiprov senare idag, yikes! Det om något lär inte gå bra, dels för att jag hade glömt bort det, och dels för att jag var sjuk förra veckan så nu har jag ingen större aning om vad vi ska kunna. Iip!! Jag tror att jag håller mig undan idag, och gör provet senare i veckan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0