Snabbvisit i snöiga dalen

Jag ska strax lifta med mamma hem, men hon lär inte komma än på ett tag...

Några saker som upptäckts idag:

- Jag har lärt att skriva och balansera formler korrekt på kemin idag (utan slarvfel), och är mäkta stolt över att jag kunde skriva en reaktionsformel mellan bariumklorid och natriumsulfat (nej, jag har inget liv)

- S är en typisk översocial vän, och ganska lik trollsländan; de tror visst båda att jag är bland de bästa vänner de har och att känslan är ömsesidig. Det är den inte eftersom jag inte tycker att det är kul när de är väldigt pigga på att hälsa på alla deras bekanta när man är ute och går. Ett simpelt hej är aldrig tillräckligt. De båda verkar dessutom känna så gott som hela stan vilket gör saken bara ännu värre. Skapar en känsla av at man inte är tillräckligt intressant för att de ska vilja umgås helt med mig...

- Jag är värdelös på matematik, eller åtminstone att kunna tillämpa de matematiska reglerna i alla situationer. Att mitt minne av matematik B kursen är som bortblåst gör inte saken bättre.

- Biblioteket har alla volymer av Fake, och jag är väldigt frestad att låna de volymer jag inte har men... Det tänker jag inte göra, de ska köpas. Det är trots allt bara fyra volymer kvar, det kan jag unna mig.

- CSN vill fortfarande inte ge mig några pengar vilket gör mig lite ledsen och stressad. Kommer inte pengarna den här veckan blir det hårt... Eller åtminstone tuffare än vanligt.

- Vinterkyla på 12 minusgrader och nästan 70 cm snö är riktigt härligt när plogbilarna väl varit ute (synd bara att mina vantar är borta... eller rättare sagt vänstervanten)

Trevlig måndag, nu är den slut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0