Implodision i alla celler

Nu är det ytterligare en jävel (ursäkta ordvalet men det finns ingen annan bättre term för personen ifråga) lagt ut filmen där min brorsa blir misshandlad av Robin på youtube. Det, tillsammans med kommentaren (ordagrant citerat):

"Denna skit som VK skriver en ändlös massa trams om, jag bryr mig inte, se och titta hur grov denna misshandel är .not! Hata eller älska mig för detta, jag bryr mig inte ett endaste dugg. Puss! "

Hur i...? Hur kan man vara så känslolös?? Och hur kan de som kommenterar säga att det inte var misshandel eftersom ingen dog?? Eller att det inte var ett riktigt slagsmål? Eller att man ska vara snäll mot Robin för hans mamma har dött?? Eller att står man på gatan får man skylla sig själv?? Hur tänker man då? Som en jävla idiot! Eller nej, det var lite fel. Men åtminstone inte med hjärnans fulla kapacitet och verkligen inte vare sig etiskt eller moraliskt!

Jag förstår mig inte på de ociviliserade grabbarna som vårt samhälle till trots dyrkar. De gör mig ledsen, förbannad och ger mig en känsla av att explodera och implodera samtidigt!

Några saker:

1. Det är förbjudet att publicera bilder, videor och dylikt där personerna ifråga inte vill vara med. Min brorsa var överhuvudtaget inte med på att det hela filmades och ingan av oss i familjen vill överhuvudtaget se den där filmen ligga ute. Därför borde youtube ta sitt ansvar och radera användarna som har lagt upp filmen eller ta bort filmen helt enkelt.

2. Gör man bort sig såsom Robin gjorde då, får man fanimig ta sitt straff och lära sig att allt man gör får konsekvenser. Något som hans, och de flesta andra ociviliserade grabbar, reptilhjärna inte hänger med på. Något som verkligen inte hans familj förstår. Och så vill man att man ska tycka synd om honom??
Ja synd för att han aldrig lär sig något i så fall.

3. Gatans lag är det mest ociviliserade uttryck som finns och kan sannerligen inte existera i vår mångfaldiga värld. Vi är inte lejon och hyenor mot bufflar och zebror, vi är betydligt fler djur än så på savannen. Men idioterna på gatan har förstås aldrig hört talas om biologi.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0