Hobbit på upptäcksfärd med lyckat resultat

Det är lustigt men jag har i nästan två månader lyssnat på radiokanalen "Rock klassiker" utan att kommentera den. Inte så konstigt egentligen, det är inte lätt att komma ihåg allt man vill skriva om när man har begränsad möjlighet till internet (något som kanske kan ändras dock).
Man upptäcker ganska snabbt att uppskattar man rock i någon form så är den kanalen ett rent nöje. Det är ytterst sällan som jag hör låtar som ger mig skavsår i öronen eller huvudvärk, och man upptäcker nya bra låtar som man antingen glömt eller aldrig hört. De spelar visserligen inte bara rock klassiker, en och annan fräsch metallica eller rhcp har man hört, men vad är det att muttra om?
Det enda som stör mig är den dåliga variationen på reklamen. Två reklamnsnuttar som är ganska rejält tröttsamma är "Bazoota" och "furniturebox.se", särskilt den sistnämnda:

"Sara Helges-dotter läser högt ur svindlande sovrum:
'Patricia vaknade, sträckte sig mot solljuset som trängde in genom de tunna vita gardinerna. Blicken fastnade på den i svart högblankt lackade dubbelbyrån Granit, och hon tänkte på hur den så bra matchade hennes sköna säng Metro, i svart ekfaner. Plötsligt frös hon till is; vad var det? Någon eller någonting låg i hennes säng och hon kastade sig ner på golvet, och landade på Anneli Brown, den handtuftade och slitstarka mattan.'
Samtliga av möblerna i berättelsen är sponsrade av furniturebox.se"

Jag sökte upp hemsidan nu och hittade alla möbler som nämns... Jag brast ut i gapskratt!

Handtuftad slitstark mattabyrå i högblank lackSäng i svart ekfaner
          Anneli Brown                    Granit                             Metro

Möbler jag inte skulle vilja ha, även om de var fina

Apropå möbler så insåg jag för en stund sedan efter att ha läst och kollat upp ett prenumerationsmail från bostaden att jag kan flytta hemifrån när jag vill. Verkligen när jag vill. Även om det innebär ett sketet studentrum som ingen vill bo i egentligen. Jag överlevde tiden på vindelns pensionat, vilket ju var ett enkelrum med gemensamt kök och allrum. Men vad spelade det för roll. Jag åt alltid på rummet och jag kunde fördriva min tid där, och majoriteten av de rum som ligger ute på sidan är inte möblerade, vilket skulle innebära att jag skulle få ta med mig egna trivsamma saker dit. Som om det skulle vara något att gnälla om.
Det känns å andra sidan ganska skönt, för då är det enda som hindrar mig ett jobb. Även med högt studiebidrag klarar man sig inte långt om hyran ska sluka närapå 4/5 av den summan. Dessutom misstänker jag att jag borde fortsätta studera i höst om jag ska få behålla rummet, om jag nu tar något vill säga. Men jag tror inte att det gör något heller.

Nej, nu har jag pratat för länge, nu måste jag fara till skolan och fortsätta bråka på om derivator. Isch!

PS: Vi har börjat räkna på kemin nu också... Det blir sannerligen en matematiskt termin för mig. Snyft...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0