Hjärnkapacitet på hög nivå (eventuellt)

Som jag misstänkte så var gårdagens kyla inte så bra. Särskilt inte när alla vänstervantar på något udda vis försvunnit och summan av kardemumman blir att man går utan vantar. Inte alltför bra när man har en kasse böcker att släpa på. Dessutom är inte vår Renault-bus så särskilt förtjust i vintern, så igår när mamma kom körandes från jobbet så bestämde den sig för att låta bli att arbeta upp oljetrycket. Inte bra. Hon blev stannandes på Preem-macken vid Nolia-fältet och jag blev tvungen att gå dit om jag ville ta mig hem överhuvudtaget. Inte så roligt nej.

Så nu idag är huvudet mycket tungt, jag har en förkylningskänsla i bröstet och jag är gnällig och melankolisk, som alltid när jag börjar bli sjuk. Visst hade kanske varit ett ypperligt tillfälle att missa fysikprovet imorgon, men det är gammalt omoget resonemang som jag skulle ha tänkt i gymnasiet. Nu vet man bättre. Och jag vill verkligen inte missa fysikprovet! Även om det är svårt och det mesta är svårbegripligt.

Någon frukost har jag heller inte fått ännu, väntar på att bakmaskinen ska gå färdigt så man kan mumsa i sig gott bröd (vad nu Misse bakar för nåt...) med marmelad och ost. Ja, den är den tiden på månaden, man är inte mer än tjej vid vissa tillfällen.

Nåja, jag ska min lediga sjuka dag till att göra något konstruktivt. Ska bland annat tvätta lite, men också teckna vidare på min serie. Tiden börjar rinna ut och snart ska den vara inskickad. Jag har hunnit betydligt mindre än vad jag borde ha gjort. Inte bra. Skärpning Tara! Ta dig samman nu när du är så nära!!

Host host...

Men först en kopp te...

PS: Ifall ni inte visste deet så har jag fortfarande inget internet, utan smyglånar antingen mammas, J's eller bibliotekens. Det är därför som jag skriver på udda tider också. Så nu vet ni det!

PS2: Jag blev jättesugen på choklad... Ingen som vill komma förbi med lite muffins?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0