Hej sa sminket och färgade clownen röd

Jag såg en mening på ett papper igår som löd såhär: "Igår låg jag i gyttjan och tänkte..."

Det är meningen att man ska hitta på en fortsättning på fem meningar till detta och sen maila in, jag tror att det rörde sig om en tävling. Ganska flummigt, men givetvis dras jag alltid med på sådant. Så jag var tvungen att själv göra ett bidrag:

"Igår låg jag i gyttjan och tänkte "Bananerna hemma är nog leoparder vid det här laget". Dessutom började det snöa och min gyttjepöl blev kall och stel. Så jag beslöt mig för att resa mig upp innan jag fastnade. På vägen hem tänkte jag på hur gott det vore med en banankaka att bjuda sig själv på. Leoparderna vill nog också smaka tror jag."

Nej, inget mästerverk á la Flummighetens Flummigaste Flum, men ärligt talat bryr jag mig inte.

J sa igår att jag borde ha mer roligt mellan mina "vara duktig" - stunder. En bra idé, särskilt om man blir temporärt deppad och tyngs av värdelöshetskänslor, men vad kan man göra runt tio-tiden på stan förutom saker som kostar pengar? Jag har ännu inte fått mitt studiebidrag och har absolut inga pengar på mig (förutom busspengar då som jag fick av nästan lika fattiga M-päron). Och att traska omkring på stan känns inte roligt.
Så givetvis hamnar man här, i en blogg som 2-3 personer läser och som ingen annan än jag har glädje utav.

Det är då det börjar kännas precis som i sims 2, eller åtminstone när man spelar det under alltför korta perioder mellan alltför långa pauser. Du kommer ingenvart för du hinner inte utföra något, men samtidigt som du är deppad över att det tar för lång tid att uppnå ditt mål så inser du snart att du inte är helt säker på vad ditt mål är.

Så vad vill jag göra?

Jag vill ha tillbaka labbrapporterna och se vad jag har gjort för fel så att jag kan rätta dem inför provet nästa vecka (första provet i fysik, noooo!)

Suck, hur hopplöst nördig och tråkig får man va?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0