Från larv till puppa till fjäril

Förkylningar är sannerligen mord för både självkänsla och självförtroende, och sannerligen för ens tid. Det enda jag har gjort under denna vecka är att ligga i sängen och läsa serier, samt även sett en massa film (bland annat Hich School Musical 1 & 2) och druckit för mycket te med honung och halstabletter. Isch!

Apropå HSM så finns det en danssekvens där som jag blev tokförälskad i:



Och jag som inte ens gillar basket... Nåja, det var ju något alternativt till det vanliga sättet (dvs sporten i sig, uhuhuhu!)

Dagens planer annars: Kemiprov idag, och är inte det minsta nervös faktist. Jag har visserligen inte pluggat överdrivit mycket men kemi är något jag förstår. Det enda jag ska tänka på är att inte tänka för fort, det är då det blir fel. Särskilt när det gäller att balansera formler.

Jag misstänker dessutom skarpt att jag snart har tillräckligt med låttextmaterial för att kunna göra en egen skiva. Hur nu det ska gå till eftersom jag inte har hemmastudio eller känner någon som har det. Vi får se helt enkelt, men att göra en skiva vore roligt, även om den inte blev känd.

Annars är det födelsedagsplaner imorgon, en gammal klasskamrat och ganska nära vän fyller år så jag (och en sjuhelsikes massa andra människor säkerligen) ska gratta henne imorgon. Grattis i förskott Master*

*Jag kallar henne Master eftersom hon är den dominanta typen, vi brukade göra mycket skoj av det på gymnasiet där jag lekte hennes slav och oftast inte hade egen vilja. Var betydligt roligare än vad det låter som.

Apropå HSM... Jag vill dansa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0