Tant Rut tittar fram och säger "åh kära nån"...

J säger att sysselsättningar som sticka och virka är typiskt pensionärsbeteende. I såfall håller väl jag på som bäst med att mutera mig själv, för jag har i stort sett bara stickat och virkat sen jag kom hem från honom igår. Eller ja, jag har väl gjort annat också självklart. Jag hjälpte till med veden, fixade lunch till småfrukterna som var hemma på studiedag (ja inte lillmusen som var sjuk, stackarn), spelade Warcraft och och kämpar på Chapter Three på de Odödas kampanj (jag vet inte riktigt hur man säger det på svenska, tyvärr), och stickade... Hum, när man la upp det såhär känns det som att jag inte har stickat mycket alls. Det är väl snarare jag som är effektiv, jag har virkat färdigt mina tofflor så nu känns det tryggt inför vintern, och min ena armvärmare är snart klar vilket också känns tryggt. Dessutom har jag en ärm klar till min tröja, fast den måste jag nog göra om för den blev inte så bra som jag ville ha den.

Nåja, det är väl bara bra att man värnar om de gamla hederliga hantverkskonsterna. Tänk va ledsamt det skulle vara annars. Eller nej, det är nog bara jag och alla lillgamla ungdomar samt kvinnliga pensionärer som skulle vara ledsna. Fast i mina ögon är vi inte så bara, så det så!

Jag är nog mer lillgammal än pensionär, om jag få säga min mening


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0