Ilskan tränger på och färgar öronen röda

Har nyligen sett Michael Moore's dokumentär Sicko och blev oerhört chockerad och arg. Ni som också har sett den förstår kanske varför, och för er som inte har sett den ger jag en sammanfattning:
Moore undersöker helt enkelt USA's så kallade fina sjukhusvård och hur försäkringsbolagen fungerar. Och man upptäcker ganska snabbt att det suger, eftersom sjukvården inte är allmän utan kostar (en snubbe var tvungen att betala 12 000 dollar för sitt ringfinger och 60 000 för sitt långfinger, WTF????????).
Så börjar han jämföra med andra länder som Frankrike och Canada och Storbritannien där sjukvården är allmän, och där finns inget att klaga på, inte om man är amerikan i alla fall.
Inget av det hakade jag egentligen upp mig på i någon större utsträckning. Inte förrän han började jämföra USA's sjukvård med Cuba. Av alla ställen... Kubaner får bättre sjukvård än amerikaner! Kan ni fatta det???? Nej, inte jag heller.

Så vad är det egentligen för fel på Fidel Castro? Vad gjorde han för ont? Det ska jag fanimig ta reda på!!

Ursäkta mitt språk, jag är ganska så upprörd och förbannad!

Och egentligen blir inte mina öron röda av ilska... Fan!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0