Beroendeframkallande (livsnödvändiga) ämnen

Nu var det ett litet tag sen jag skrev, hoppsansa!

Det har visserligen inte hänt alltför mycket. Jag har blivit beroende av Warcraft III, stickning/virkning och Turtles, det är väl också allt antar jag.

Okej, så förbaskat lite är det ju inte. Warcraft III går ganska bra, jag börjar äntligen fatta alla detaljer och kunna slåss utan att behöva börja om på nytt hela tiden. Jag lyckades till exempel ta mig igenom hela tre kapitel på raken utan att behöva börja om på de odödas campaign, som nu förövrigt är avslutad till min stora sorg, den var rolig att spela.
Så nu börjar man istället som orch, vilket jag har sett fram emot. Jag är extremt nyfiken för hur historien ter sig sen nybörjarkapitlen.

Sen stickningen, vi har väl redan konstaterat att jag har lite pensionärsbetoning över mig? Hursomhaver så har jag påbörjat en hel del stickningsprojekt sen jag upptäckte den jättemysiga garnbutiken undangömd på en gårdsplan i stan. Jag trodde vi bara hade en garnbutik men icke, två är vi minsann belönade med. Och den nyupptäckta butiken är så fruktansvärt mysig!! Det kryllar alltid av en massa rara tanter som vill sticka strumpor och tröjor och letar febrilt efter de rätta garnerna.
Själv stickar jag puls- och benvärmare och i viss mån strumpor och tröjor. Jag har ganska precis fattat hur man stickar med strumpstickning men nu har det kört fast vid hälen och jag kommer inte vidare. Egentligen borde jag be M om hjälp men hon är upptagen med annat.
Däremot har jag stickat färdigt en av mina blivande pulsvärmare i ett jättemysigt svart garn som är jättevarmt och gosigt. Tänkte göra en maka och tre par till i olika modeller, så kan man variera sig lite.
Annars har jag en massa olika projekt på gång. Jag håller på att sticka strumpor i ett jätteroligt självrandigt garn som skapar sina egna färgmönster, vilket är skitkul! Dessutom stickar jag en tröja i ett svårstickat men jättemysigt fluffigt rosaflammade garn efter ett gammalt mönster från M, som jag tror kommer bli jättebra. Fast det går trögt förstås.

Som om inte det vore nog så virkar jag dessutom. Har virkat ett par tofflor som vart jättevarma och mysiga. De använder jag flitigt på våra kalla golv. Sen håller jag även på med en mössa samt en matchande gjord av mormorsrutor i ett roligt flammande garn. Får vi väl se vad det blir utav det.

Turtles har jag precis nyligen blivit beroende av. Och det är Traderas fel. Där hittade jag nämligen igen den absolut första tidningen jag läste, nr 5 1996, till salu. DEN SKA JAG HA!!!
Host, lite väl över entusiastisk tror jag. Men hur tror ni att det känns när man har längtat och letat efter just den tidningen i närapå 10 år? Herregud vad jag är gammal...

Nä, nu måste jag gå igen. Ska försöka få i mig lite middag innan man träffar trollsländan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0