En perfekt skapelse i en inte lika perfekt omnejd

Teknologi, bara på namnet hörs det att det rör sig om något superkomplicerat och svårbegripligt. Det är hur många faktorer och delar som helst att hålla reda på och alla fungerar de olika. Och när man äntligen tror sig förstå sig på det så visar det sig att det gör man faktiskt inte. Det har bara varit ren och skär inbillning.

Jag tillhör den där typen av människor som kan fixa enklare tekniska problem och ger upp när det blir för avancerat (som t ex detta mysterium att jag vissa dagar inte har någon internet-uppkoppling trots att jag inte ens har rört datorn eller några inställningar). Det är ofta den typen av människor som stör sig mest på teknologi. Oftast för att de själva inte har tillräckligt med kunskaper för att lösa felet. Och de som faktiskt kan med det här är så ytterst få att de är upptagna hela tiden, vilket i sin tur bidrar med den irriterande väntetiden som uppstår. Vips har otroligt lång tid gått, helt i onödan.

VARFÖR!?!?!?

Visst, det är roligt med teknologi, men eftersom teknologi är en så perfekt skapelse och dessutom är ytterst ömtålig på alla sätt och vis, så krävs det även perfekt omhändertagning.
Och eftersom det är människan som tar hand om teknologin så är det redan på förhand dömt att misslyckas, för människan är långt ifrån perfekt.
Vilket jag nämnde i mitt förra inlägg men eftersom jag är väldigt irriterad över det så måste jag utreagera mig på något sätt som den åhänta människan jag är.

För inte är det världens lättaste sak att själv läsa sig in i ämnet. Jag försöker mig hellre på att lära mig tala och läsa kinesiska flytande, för i mina ögon är det betydligt lättare och mer begripligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0