Smaskig choklad i en äcklig mintpastill

Allvarliga diskussioner är inget jag gillar men tyvärr är det en nödvändighet om man överhuvudtaget ska komma nånvart här i livet. Världen skulle ju vara rätt tråkig, kall och tryckt om alla inte fick föra sin talan när saker gick på tok. Sen finns det ju sämre och bättre allvarliga diskussioner, man vill ju inte sitta och skrika åt varandra i all oändlighet, det kommer aldrig något gott ur ilska.

Min äckliga mintpastill bestod i vetskapen att det är illa med ekonomin hemma. Det visste jag visserligen redan men att ha en allvarlig diskussion om det är inget som betraktas som nöje. Särskilt inte när man inte har ett jobb som man borde ha för att kunna betala sina räkningar. För att inte tala om det där dumma körkortet som kostade betydligt mer än vad någon hade räknat med. Jag är inte säker på om jag vill rekommendera intensiv utbildningar längre.

Men i mintpastiller kan man ibland hitta god och mjuk choklad och det har jag gjort idag. Efter helgen kommer jag att vara åtminstone 1000 kr rikare. Dessutom har jag två dataskärmar ute på blocket som tillsammans kommer att ge mig 700 kr till. Dessutom är syrran skyldig mig pengar för hjälp med reklam under det senaste 3 månaderna men det har jag inte riktigt kläm på hur mycket det är. Kanske 300 kr allt som allt och då är vi plötsligt uppe i 2000 kr till!

Visst, det är bara tillfälliga pengar som inte lär räcka alltför länge men det gör mig glad i alla fall.

Nu skulle man bara behöva ett jobb. Får jag inte event-jobbet på universitetet får man väl börja tigga jobb lite varstans.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0