Graffitti i en mer sofistikierad stil

TV är en mycket farlig uppfinning för oss stackars lättpåverkade människor. Efter att ha sett en videoskildring om hur Jack Osbourne's bil blev målad med hjälp av airbrusch-teknik slog det mig att jag ville bli motivlackerare, som den svenska termen heter. Efter mycket tjat men utan förhoppningar fick jag ett eget airbrush-set i födelsedagspresent, något som uppskattades otroligt mycket då.
Det var fem år sedan.

Nu äntligen har jag provat på tekniken och min fina airbrush-penna, och kan efter mycket om och men säga att det är både roligare och svårare än jag trodde. Visst, jag valde inte ett direkt enkelt objekt för min premiär, dvs min lillasysters målvaktshjälm, det hade varit betydligt lättare att lära sig grunden vid arbete av ett mera plant föremål.

Nåväl, min lillasyster är mycket förtjust i fladdermöss, så det blev motivet på hjälmen. Fladdermöss är ingen större utmaning men nu blev det då den helt plötsligt skulle spreyas på. Airbrush-konstnärer är mycket underskattade för det är ett mycket svårt redskap att handskas med. Inte på långa vägar lika svårt som det är att teckna med stålstift, vilket används av mig betydligt oftare.

Resultatet blev ändå bättre än jag vågade hoppas på och lillasystern blev mycket nöjd. Önskar bara att jag hade mer saker att öva på, för några utbildningar finns inte här i norr. Tragiskt nog.


Kommentarer
Postat av: Ghaeth Karkhy

Bra blogg hurru :)
Fortsätt med det. Kolla gärna in min blogg. Lovar att du kommer tycka att den e lite speciell :)

2008-02-09 @ 19:11:14
URL: http://gspelet.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0