Genomborrad och förstörd hud

Jag har aldrig förstått mig på piercingar, vare sig folk har kommit med argument som "Det är snyggt" eller "Jag gillar det". Hur kan lite metall i huden vara snyggt? Speciellt när de flesta jordbor enbart ska överdriva och skaffa upp till 20 piercingar enbart i ansiktspartiet?
Med piercingar är det ungefär som med reklampauser på tv; Små reklam pauser är okej men när rapport börjar glömmer jag vad jag höll på med (Nemi, mycket klokt sagt). Och blir det för många piercingar blir jag rent ut sagt illamående. Tyvärr. För jag förstår inte vitsen med att ha fem piercingar i underläppen, 20 i vardera örat och tre i vardera ögonbrynet. Samtidigt! Och jag förstår verkligen inte vitsen med piercingar i tungan. "Ska se häftigt ut"var det någon som sa en gång i tiden, men hur kan det se häftigt ut med en kula i tungan? Hur ofta räcker man ut tungan åt folk? Det hör inte direkt till våra seder och bruk och om man ändå gör det så tar folk det som en förolämpning. Jag lovar, jag har INTE hittat på det!
Visst finns det undantag även för mig, och visst finns det piercade jordbor som jag faktiskt tycker blev snyggare med piercing. Som t ex den där killen i media som piercade ögonbrynet, eller bild-och-form-tjejen som hade en liten diamant i näsvingen eller varför inte den där japanska gitarristen med sin spiralliknande pil-piercing i underläppen?
Men annars säger jag stopp till allt vad piercingar heter. Det är för riskfyllt, det kan bli fult (vilket det oftast också blir), och dina jobbmöjligheter blir mindre och mindre. Diskriminering? Egentligen, på ett eller annat sätt. Men om ni vill uttrycka era åsikter om att det är "vackert" så måste väl jag kunna uttrycka mina åsikter? Annars försvinner uttrycksfriheten.

Vet ni vad det roligaste är? Jag kan säga allt det här med gott samvete. För jag har inte minsta lilla piercing någonstans, inte ens i öronen. Det är något jag är riktigt stolt över.


En oskyldig tatuering på båda överarmarna vore däremot inte så dumt...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0