Unken munk i yrans sotsvarta nässelbo

Just idag borde jag verkligen ha varit duktig och anstränga mig med viktiga saker. Disken är inte ens omhändertagen idag.

Men jag orkar verkligen inte.

Min sömn har varit totalt förstörd i nästan två veckor nu, det har varit för varmt, katterna har väsnats, fläkten har väsnats, jag har drömt obehagligt eller jobbigt, osv. De senaste två dagarna har jag dessutom blivit väckt av nån idiot som vill ha med mig i en marknadsundersökning från något bolag som jag aldrig orkar lägga på minnet. I morse var jag alltför uppretad och svarade ilsket att de fick ge fan i att störa folk med sina idiotiska frågor som inte intresserar mig ett dugg eller bidrar det minsta lilla med världsfreden. Hen la på luren i örat på mig, och det var nog lika bra det. Karman slog dock tillbaka och gjorde det omöjligt för mig att somna om, så lite fick man själv skämmas.
Den dåliga sömnen börjar dock skänka mig ett hemskt trött beteende som inte alls uppskattas av min närmaste omgivning. Jag är sur och lättirriterad så gott som hela tiden, jag orkar inte med så mycket nöje, mina jobb går visserligen inte åt helvete men det är svårt att behålla fokus en alltför lång stund. Och jag vill inte dricka mer än fyra koppar kaffe om dagen.

Katterna och fläkten kan jag stänga av, likaså mobilen, men hur bär man sig åt att styra drömmarna till att gå åt ett trevligare håll? Gärna så att de ter sig som sådana man aldrig kommer ihåg men som ger en djup och härlig sömn i alla fall?
Jag vet inte...

Kommentarer
Postat av: petra

vet hur det känns, här sitter jag uppe sedan halv sex imorse för att jag inte ville sova mer. Hemska drömmar var anledningen :(

2012-06-27 @ 06:33:51
URL: http://www.iokaste.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0