Svettregn bland lingonben visar rumpan bland sviskonen

Och efter världens längsta uppehåll lever jag igen. Fantastiskt!

Har egentligen för mycket att uppdatera med nu men jag är snäll och försöker hålla det kort:

Komvux
Gick över all förväntan riktigt bra, godkänt i matten och MVG i resterande fyra kurser. Känner man sig glad eller vad? Matten hade kanske kunnat gå bättre, men med tanke på hur dåligt det gick förra gången så har jag ändå perspektiv på saker och ting, och peppar mig själv ändå.

Hösten
Det återstår fortfarande lite tid innan jag vet exakt vad det blir till hösten. Plan A är i alla fall universitetsstudier, och helst då Arkitektprogrammet, men skulle det misslyckas så har jag en färdig Plan B: konstskolan. Japp, har tagit mig in där så jag väntar egentligen bara på besked för det andra innan jag kan tacka ja eller nej till platsen.

Personlig utveckling
Även om den här våren har varit bland de svettigaste så mår jag mycket bättre nu än vad jag någonsin har gjort. Inte för att livet är så överdrivet underbart just nu, utan snarare så att jag är oerhört medveten om mig själv på alla sätt och vis. Jag vare sig höjer mig själv till skyarna eller trycker ner mig själv i djupaste ocean, jag bara är. Och det är en underbar känsla!

Spel
Har än så länge inte hunnit med ens hälften av alla spel som jag har tänkt bli färdig med i år, men sommaren återstår så vi får se hur det ser ut till hösten.

Katter
Katterna lever, mår bra och driver både mig och J till fullkomligt vansinne. Som det ska vara med andra ord.

TMNT
Även jag förbannar Michael Bay men jag har redan skrivit om det här så...

Eurovision
Förlåt Sverige för att jag hade fel om Loreen. Jag bryr mig fortfarande inte men jag håller med om att det var kul att en tjej vann utan att behöva visa upp sin kropp eller vara översminkad. Samt att man nu slipper allt satans gnäll om att "sverige ska fan sluta ställa upp, lägg ner tävlingen" osv.

Konst
Kan äntligen teckna som jag vill igen men jag återkommer om det senare.

Musik
Jag har den senaste månaden kunnat lägga till två nya musikfavoriter på min lista: Foster the People och Pendulum. Foster the People började dessutom jag och J gilla samtidigt vilket aldrig har hänt förut. Dessutom var det ett fantastiskt soundtrack när livet var lite grann sisådär. Pendulum däremot skulle vara helt makalöst att ha som soundtrack till en matchande bergochdalbana. Lyssna på den här och säg sen om ni håller med.
Dessutom ska jag nog infria en dröm om en synth i sommar, men vi får se hur det blir med den saken.

Film
Känns som att det är endast här som jag har gjort flest framsteg. Inte så mycket bio dock, det enda jag har sett är The Avengers, som var helt makalös, samt Prometheus som inte var lika makalös.
Däremot har jag hunnit med att se båda Iron Man-filmerna, Thor, The Prestige, alla gamla Batman-filmer, Trigun the movie, Cowboy Bebop the movie, Akira, Persepolis, O brother where are thou?, Sherlock Holmes tvåan, Gangs of New York, samt även se om en del gamla saker såsom Familjen Addams-filmerna t ex.

Matlagning
Inte så spännande kanske, men vi köpte ganska nylien en ny stekpanna som gör all matlagning helt fantastiskt kul, och framför allt bra. Jag som aldrig har lyckats göra en snygg omelett sen jag flyttade hemifrån gör nu jättefina omeletter (vanligtvis ser det mer ut som äggröra med tillbehör.

Puh, det var nog allt tror jag.

Kommentarer
Postat av: Raven

TROR du? XD Var det kanske jag som ledde in dig på Pendulum-spåret också, kära syster? ;)

Svar: Tänk för att det var det, va bra smak du har :)
Tarashima

2012-06-15 @ 12:16:49
URL: http://ravenlindberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0